دسته‌بندی نشده

چیدمان شال مبل

چیدمان شال مبل
انواع روش های چیدمان شال مبل

پوشش تمام مبل

شال مبل را به روش های متنوعی می توان به کار برد. یکی از آن ها به کار بردن شال های بلند است به صورتی که تمام مبل را پوشش داده و بیش تر حکم کاور را پیدا می کند. این حالت های برای شب های سرد زمستان بسیار ایده آل و لذت بخش خواهد بود. که در این حالت باید از پتوهای کوچک و بافتنی ها استفاده نمایید. البته این را به شما یادآوری کنم که شال مبل فقط برای مبلمان نشیمن استفاده نمی شود، شما برای هر مبل تکی و یا صندلی در هر جای خانه و حتی حیاط هم می توانید آن را به کار ببرید.

چیدمان دسته مبل

یکی دیگر از روش های پهن کردن شال روی مبل، استفاده از دسته مبل است. در این حالت اندازه پارچه نسبت به حالت قبلی می تواند کوچک تر باشد و این که فقط روی دسته قرار بگیرد یا تا روی زمین ادامه پیدا کند به سلیقه و خواست شما باز می گردد. این روش حالت دکوراتیو و ژورنالی زیبایی به فضای شما می بخشد. البته لازم نیست حتما هزینه زیادی بپردازید خودتان هم می توانید با تهیه پارچه اولیه این شال را بدوزید.

پهن کردن روی تکیه گاه مبل

شاید ین حالت برای خیلی از ما آشناتر باشد. قرار دادن شال مبل روی تکیه گاه، به طوری که روی دسته ها را هم بپوشاند و یا حتی تا روی زمین ادامه پیدا کند. یک مدل برای این حالت وجود دارد که جنبه تزیینی آن را بیش تر می کند. این که شما شال را به صورت مثلث شکل روی مبل پهن کنید و با چیدمان های مختلف کوسن ها در کنار آن، تنوع چشمگیری را به وجود بیاورید.

قرار گیری روی نشیمن گاه مبل

این حالت هم با شال های کوچک انجام می شود و هم با شال های بزرگ، ممکن است شما بخواهید فقط از یک پارچه مستطیل شکل کوچک برای پهن کردن روی مبل استفاده کنید و یا شاید هم کاملا برعکس، بخواهید پارچه ای بلند تا روی زمین پهن کنید. برای این مورد من به شما شال های خزدار و حتی شال های مخمل را در ابعاد کوچک پیشنهاد می کنم. زیرا علاوه بر این که جذاب هستند حس گرمی و لطافت خاصی را هم القا می کنند.

شال روی پوف

آخرین حالت پهن کردن شال روی پاف و مبل کوسنی است. بهتر است اندازه شال را به گونه ای انتخاب نمایید که کل پاف را در بر بگیرد. در این حالت هم پارچه های خزدار و مخمل نتیجه خوبی در برخواهند داشت. نکته آخری که برای انتخاب شال مبل باید در نظر داشته باشد، رنگ آن است. رنگ های سفید، خاکستری و به طور کلی رنگ های خنثی نمونه های خوبی هستند زیرا با هر مبلمانی ست می شوند. اما می توانید به وسیله همین شال مبل رنگ ها را هم وارد فضا کنید به این صورت که از پارچه های رنگارنگ اما در ابعاد کوچک استفاده نمایید. روش ساده تر انتخاب رنگ هم الگو گرفتن از رنگ کوسن های روی مبل است.

4.9/5 - (11 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *