دکوراسیون

دکوراسیون اتاق نشیمن

دکوراسیون اتاق نشیمن

اتاق نشیمن جز اصلی‌ ترین بخش‌ های خانه محسوب می‌ شود‌. به همین دلیل چیدمانی اصولی و ایده‌ های کاربردی برای دکوراسیون داخلی آن باید بکار گرفته شود. در این مقاله می‌ خواهیم ایده‌ های دکوراسیون اتاق نشیمن را معرفی کنیم و هم چنین به معرفی نکاتی مثل طرح و رنگ متفاوت دیوار اتاق نشیمن که باعث جذابیت و یا بزرگ و کوچک جلوه دادن اتاق نشیمن می‌ شود خواهیم پرداخت.

اتاق نشیمن معمولاً مرکز دورهمی‌ های اعضای خانواده به حساب می‌ آید. وسایل گرمایشی و سرمایشی نیز در اتاق نشیمن نصب می‌ شود. این اتاق معمولاً مرکز تجمع و گپ و گفت است و بیشتر وقت اعضای خانوده نیز در همین اتاق سپری می‌ شود و همچنین با ریزه کاری هایی مثل کوسن، زیبایی خاصی به خانه می بخشد. به همین دلیل دکوراسیون اتاق نشیمن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

دکوراسیون اتاق نشیمن برای سلیقه‌ های مختلف

Array

دکوراسیون اتاق نشیمن معمولاً بر اساس سبک خانه صورت می‌ گیرد، مثلاً در سبک‌ های مدرن معمولاً از مبلمان راحتی استفاده می‌ کنیم، این مبلمان فضای راحت و آرام بخش و به دور از تنش‌ های روزانه برای شما فراهم می‌ کند امروزه استفاده از سبک مدرن دارای طرفداران بیشتری نسبت به سایر سبک‌ ها است.

در این سبک علاوه بر اجزای اصلی که در اتاق نشیمن بکار می‌ رود انتخاب وسایل تزئینی مناسب بر زیبایی اتاق نشیمن شما می‌ افزاید، همچنین استفاده از پرده‌ های خاص علاوه بر رفع نواقص موجود، زیبایی اتاق نشیمن را دو چندان می‌ کند‌. به طور کلی سبک منزل معمولاً به سبک مینیمال، مدرن و کلاسیک و سنتی تقسیم می‌ شود. همچنین لازم به ذکر است که می توانید با استفاده از رانر، ست های جالبی با سایر وسایل خانه ایجاد می شود.

در موارد ذیل ما به چند مدل چیدمان اتاق نشیمن می‌ پردازیم:

اتاق نشیمن مدرن پر از رنگ

Array

اتاق نشیمن با سبک مدرن معمولاً دیوار‌های آن سفید و گچی است. برای دکوراسیون این سبک خانه معمولاً از وسایل تزئیناتی با رنگ‌ های زیبا و رنگی استفاده می‌ کنند. گاهی نیزاستفاده از شومینه برای دکوراسیون داخلی فضای معاصر را به وجود می‌ آورد.

اتاق نشیمن مدرن و خنثی

Array

استفاده از یک طرح رنگی و خنثی برای آن دسته از افراد است که فضای شیک و با حال و هوای مدرن را پسند می‌ کنند. برای اتاق نشیمن مدرن و خنثی از مبلمان و کوسن‌ های سرمه‌ ای با وسایل خاکستری ملایم فضای مدرن و دلنشین را طراحی می‌ کند.

همچنین برای زیبایی بیشتر فضایی ساده و بدور از گچ کاری و حکاکی تعبیه می‌ کنند. لازم به ذکر است که در اتاق نشیمن مدرن می تواند از انواع مدل کوسن برای دیزاین هرچه بهتر خانه عمل کنید.

اتاق نشیمن مدرن و مینیمالیستی

Array

برای خانه‌ های که دارای حیاط پشتی زیبا و مرتب هستند. اتاق نشیمن مدرن و مینیمالیستی پیشنهاد می‌ شود. با طراحی خطوط تمیز، حداقل وسایل و رنگ‌ بندی ساده و هماهنگ با فضای بیرون یک اتاق نشیمن مدرن و مینیمالیستی خواهیم داشت. در این نوع چیدمان معمولاً از مبل‌ های با پایه‌ های کوتاه و ساده استفاده می‌ شود. همچنین استفاده از میز‌های عسلی و آپاژور برای دکوراسیون فضای داخلی کاربردی ندارد.

اتاق نشیمن با الگو و بافت

Array

گاهی برای دکوراسیون اتاق نشیمن کوچک از کاغذ دیواری با الگوی مدرن و زیبا استفاده می‌ کنیم. انتخاب کاغذ دیواری متضاد در چیدمان اتاق نشیمن فضای زیبا و دلنشینی ایجاد می‌ کند. در این نوع چیدمان بجای استفاده از کاناپه از مبل‌ های تک نفره و راحتی استفاده می‌ شود.

چیدمان مبل در این فضا معمولاً به صورت گرد می‌ باشد. و از یک میز مهمانی یا مبل عثمانی برای زیبا‌تر شدن فضا و حفظ تعادل بکار گرفته می‌ شود. این مدل از دکوراسیون اتاق نشیمن می تواند یک ایده برای دکوراسیون منزل برای عید برای شما باشد، چرا که گرما و صمیمیت خاصی را به ارمغان می آورد.

اتاق نشیمن مدرن با الهام از سبک بوهو Boho

Array

در این سبک برای زیبا شدن فضا و دکوراسیون اتاق نشیمن ایجاد تعادل در رنگ و بافت را به عنوان یک ضرورت در نظر می‌ گیریم. برای مثال استفاده از درخت انجیر برگ کمانچی‌ ای در کنار مبل تیره فضای نرم ایجاد می‌ کند. در کنار آن می‌ توانید از فرش هندسی و صندلی چرمی استفاده کنید. ترکیب این دو کنار هم باعث گرمی فضای اتاق نشیمن می‌ شود. استفاده از صنعت در زمینه تولید میز جلوی مبلی و میز کنار مبلی مسی دکوراسیون متعادل در اتاق نشیمن ایجاد می‌ کند.

اتاق نشیمن مدرن روشن

Array

در دکوراسیون مدرن از رنگ‌ های روشن و مطبوع استفاده می‌ کنیم. در این دکوراسیون معمولاً از رنگ‌ های خنثی و روح بخش و همچنین چاپ‌ های بزرگ روی دیوار و صندلی‌ هایی ساده در کنار میز نهار خوری بکار گرفته می‌ شود. این ترکیب در کنار ساده بودن. فضای اتاق نشیمن را با نشاط و آرام بخش می‌ سازد.

اتاق نشیمن مدرن سیاه و سفید

Array

برای آن دسته از افراد که فضای اتاق نشیمن ساده و بدور از رنگ را پسند می‌ کنند. چیدمان اتاق نشیمن سیاه و سفید را پیشنهاد می‌ شود. در این سبک تنها از دیوار‌های سیاه و سفید با متریال فلزی استفاده می‌ شود. همچنین بکار بردن لایه از مس و استیل فضای لوکس را به نمایش می‌ گذارد.

چیدمان قرینه برای نشیمن

Array

برای فضا‌های رسمی از چیدمان قرینه استفاده می‌ شود. در این نوع چیدمان یک نقطه مثلاً شومینه به عنوان مرکز در نظر می‌ گیریم و مبل و سایر اجزا را به صورت مساوی و رو‌ به‌ روی هم قرار می‌ دهیم. رنگ بکار رفته در این نوع چیدمان معمولاً تک رنگ می‌ باشد.

این نوع چیدمان یکی از بهترین چیدمان‌ های دکوراسیون اتاق نشیمن به حساب می‌ آید. در این نوع از دکوراسیون، ست کردن کوسن و مبلمان از اهمیت بسزایی برخوردار است که می تواند جلوه های زیبایی را نمایان کند.

چیدمان سیال در دکوراسیون نشیمن

Array

برای فضا‌های بزرگ از چیدمان سیال استفاده می‌ کنیم. فضای بزرگ باعث می‌ شود طراح با استفاده از یک چیدمان سنتی دو طرف اتاق را به هم متصل کند. استفاده از مبل تختی بدون پشتی بهترین گزینه برای اتصال دو طرف اتاق به هم می‌ باشد. استفاده از پرده‌ های ست آپاژور رو میزی باعث زیبا‌تر شدن فضای دکواراسیون اتاق نشیمن می‌ شود.

چیدمان هماهنگ مبلمان در نشیمن

Array

برای خانواده‌ های که پر رفت و آمد و مهمان‌ پذیر هستند، یک دکوراسیون جذاب و با تعداد مبل بیشتر گرینه‌ ای عالی است. در این نوع چیدمان معمولاً کاناپه در کنار دیوار عقب قرار گرفته و صندلی‌ های بیشتری که به صورت گرد کنار میز مهمانی بزرگ چیده شده‌ اند. فضای بیشتری برای گرد همایی شما آماده می‌ کند.

برای حفظ تعادل و زیبایی فضا از یک نیکت در جبهه‌ رو‌برو استفاده می‌ شود. همچنین می‌ توانید یک کتابخانه کوچک در کنار شومینه نصب کنید تا فضای فرهنگی ایجاد شود. همانطور که اطلاع دارید رانر چیست، استفاده از آن ها می تواند بر روی میز رو به روی کاناپه شما جذابیت خاصی به خانه شما بدهد.

دکوراسیون سر‌زنده و سر‌گرم‌ کننده برای نشیمن

Array

یکی از نکاتی که باعث سرزندگی خانه و محیط دکوراسیون شما می شود، ست کردن کوسن و پرده می باشد که می تواند با رنگ های روشن و سرگرم کننده دلیل حس خوب شما شوند.

اتاق نشیمن لزوماً نباید فضای خشک و رسمی داشته باشد. برای فضا‌های باز و بزرگ چیدمان سرگرم‌ کننده مانند استفاده از میز بیلیارد در یک قسمت اتاق و چیدمان مبل معمولی در قسمت دیگر اتاق پیشنهاد می‌ شود و برای زیبایی بیشتر فضا می‌ توانید از نیمکت‌ های سنتی در زیر پنجره‌ ها استفاده کنید. این عمل هم باعث زیبای شده و هم فضای سرگرم‌ کننده ایجاد می‌کند.

چیدمان اتاق نشیمن کوچک سه کنج

Array

چیدمان اتاق نشیمن کوچک از پیچیدگی‌ ها و سختی‌ های خاصی برخوردار است. در چیدمان این اتاق نمی‌ توانید از مبلمان با ابعاد بزرگ استفاده کنید چون فضای بیشتری را اشغال می‌ کند. اما فضای کوچک به معنای دلیلی بر منع استفاده از مبل نیست. انتخاب مبل‌ های مناسب اتاق نشیمن کوچک (دارای تنوع سبک ) فضای زیبا و آرام بخش را برای شما به ارمغان می‌ آورد.

برای مثال استفاده از مبل تخت‌ خوابشو برای مواقعی که مهمان دارید و فضای کافی ندارید بسیار مناسب است. استفاده از قفسه‌ های زیبا هرچند که فضای خانه کوچک باشد باعث چیدمان وسایل بیشتر در خانه می‌ شود. برای فضا‌های کوچک انتخاب دکوراسیون ساده بهترین گزینه است. منع استفاده از کوسن آپاژور و دیگر وسایل تزئیناتی که باعث شلوغی خانه شده و فضای نشیمن را کوچک‌ تر نشان می‌ دهد.

در این چیدمان برای بزرگ‌ تر نشان دادن فضای خانه از رنگ‌ های روشن و شاد استفاده می‌ کنیم. همچنین برای رنگ دیوار از رنگ‌های سفید آبی روشن و زرد کمرنگ را بکار می‌ برد. همچنین همانطور که از کاربرد کوسن مطلع هستید، می توانید کوسن ها را بر روی مبلمان ال خود قرار دهید. اما اگر تمام کاربردهای کوسن را نمی دانید پیشنهاد می شود مقاله مربوطه را مطالعه کنید.

چیدمان اتاق نشیمن گاه با رانر و کوسن

Array

چیدمان اتاق نشیمن با رانر و کوسن می تواند جلوه ای دیگر به اتاق نشیمن شما بدهد، کوسن مربعی، ست کوسن و دیگر کوسن ها، همچنین استفاده از رانر و رومیزی ها می تواند فضا اتاق را دلنشین تر و بهتر کند.

نکات مهم در چیدمان دکوراسیون اتاق نشیمن

  1. چیدمان اتاق نشیمن باید ساده و بدور از گچ‌ کاری و حکاکی باشد.
  2. چیدمانی زیبا است که وسایل اضافی و دست و پا گیر در آن استفاده نشده باشد و رفت آمد بین مبل‌ ها آسان باشد.
  3. اگر به سبک مدرن علاقه دارید باید فضای اتاق نشیمن منظم و مرتب باشد.
  4. استفاده از بافت‌ های طبیعی مثل چرم چوب سنگ و فلز باعث گرمی فضا و از بین رفتن سردی می‌ شود.
  5. استفاده از فرش‌ های کوچک و پشمی جلوی مبل و زیر میز بافت چوبی و سرامیکی کف را زیبا‌تر نشان می‌ دهد. البته باید این فرش‌ ها ساده و بدون طرح باشد.

نتیجه‌ گیری

همان طور که مطالعه کردید در این مطب به معرفی بهترین ایده‌ ها برای دکوراسیون اتاق نشیمن پرداختیم. رویا گالری ارائه‌ دهنده بهترین ایده‌ ها برای دکوراسیون اتاق نشیمن شماست با خیالی آسوده می‌ توانید رویا گالری را انتخاب کنید. از سبک‌ های مختلفی برای چیدمان می‌ توانید استفاده کنید. همه چیز بستگی به سلیقه‌ شخصی شما دارد که از چه نوع دکوراسیون، چیدمان کوسن  و یا چه مبلمان استفاده می کنید.


چرا چیدمان دکوراسیون اتاق نشیمن اهمیت دارد؟

اتاق نشیمن معمولاً مرکز دورهمی‌ های اعضای خانواده به حساب می‌ آید. وسایل گرمایشی و سرمایشی نیز در اتاق نشیمن نصب می‌ شود. این اتاق معمولاً مرکز تجمع و گپ و گفت است و بیشتر وقت اعضای خانوده نیز در همین اتاق سپری می‌ شود. به همین دلیل دکوراسیون اتاق نشیمن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. همچنین استفاده از کوسن نیز می تواند اتاق نشیمن را زیباتر کند.

نکات مهم در چیدمان دکوراسیون اتاق نشیمن چیست؟

اولین نکته این است که چیدمان اتاق نشیمن باید ساده و بدور از گچ‌ کاری و حکاکی باشد. دومین مورد اینکه چیدمانی زیبا است که وسایل اضافی و دست و پا گیر در آن استفاده نشده باشد و رفت آمد بین مبل‌ ها آسان باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *