دکوراسیون

دکوراسیون منزل کوچک + 12 فوت کوزه گری برای دیزاین خانه های کوچک

دکوراسیون منزل کوچک

خانه! تداعی کننده آرامش و امنیت! مأمنی برای خاطرات گذشته و آرزوهای آینده! (حتما تا به حال این ضرب المثل را شنیده اید:” در خانه ما رونق اگر نیست، صفا هست.“) با این که به نظر می رسد فضاهای موجود در یک خانه کوچک، دست و پای ما را می بندد، با به کارگیری روش مناسب برای دکوراسیون منزل کوچک، می توان محیطی گرم و صمیمی را در آن ایجاد کرد. کافی است با نکات کلیدی طراحی دکوراسیون برای خانه های کوچک آشنا شوید و همچنین اگر می خواهید به دکوراسیون منزل خود جلوه زیباتری بدهید، می توانید از ست کوسن و مبلمان استفاده کنید.

امروزه با رشد جمعیت و کاهش فضای کافی برای منازل مسکونی و همچنین بیشتر شدن اهمیت حفظ محیط زیست، تمایل به زندگی در خانه های کوچک افزایش یافته است. دکوراسیون منزل کوچک آپارتمانی یعنی صرف انرژی کمتر برای روشنایی، گرمایش و سرمایش. به علاوه، هزینه تعمیرات و زمان مورد نیاز برای نظافت یک منزل بزرگ چندین برابر خانه های کوچک است. نداشتن فرصت کافی استراحت، تفریح و یا انجام کارهای مورد علاقه برای یک خانم خانه دار در خانه ای بزرگ کاملا طبیعی است.

اما با کم شدن فضای اضافی در دکوراسیون خانه کوچک آپارتمانی، می توان زمان بیشتری را به مطالعه یا انجام فعالیت مورد علاقه خود اختصاص داد و اوقات بیشتری را با اعضای خانواده گذراند. البته کوچک بودن خانه به تنهایی کارساز نیست! باید بهترین و هوشمندانه ترین دیزاین را با توجّه به سبک زندگی خود انتخاب کنیم.

باید بهترین دکوراسیون و دیزاین را با توجّه به سبک زندگی خودمان انتخاب کنیم.

آنچه در این مطلب می خوانید : نمایش

چطور خانه کوچک خود را با بهترین دکوراسیون دلباز کنیم؟!

برای تبدیل دکوراسیون خانه کوچک به محیطی دنج و دلپذیر، نیازی به تغییرات یزرگ و چشمگیری نیست. کافی است با در نظر گرفتن نکات کلیدی طراحی دکوراسیون تغییرات ساده ولی موثری را انحام داد و از نتایج آن شگفت زده شد. شما خیلی خوش شانس هستید! ما در این مقاله با ارائه ترفندهای ساده چالش های پیش روی طراحی خانه های کوچک را برطرف کنیم.

چالش های دکوراسیون منزل کوچک ایرانی

Array

اگر منزل شما کوچک است یا قصد زندگی در یک خانه کوچک و نقلی را دارید، بزرگترین چالش شما جا دادن وسایل مختلف خواهد بود. دلگیر بودن دکوراسیون منزل کوچک ایرانی و نداشتن فضای کافی برای انجام فعالیت های روزانه هم به این چالش اضافه کنید. شاید باورتان نشود که با تغییر رنگ یک دیوار و استفاده از رانر رومیزی در دکوراسیون خانه کوچک ایرانی می توانید فضایی دلپذیر و دنجی را ایجاد کنید.

12 فوت گوزه گری طراحی دکوراسیون منزل کوچک

نگران نباشد چون ما در برداشتن موانع پیش رو و رفع چالش های دکوراسیون منزل کوچک مدرن به شما کمک خواهیم کرد. اکنون ترفندهای جذابی که با در نظر گرفتن آن ها شاهد تغییرات اساسی در دیزاین یک خانه کوچک مدرن هستیم به شما معرفی می شود.

1. اشیا بازتابنده را در محیط زندگی خود بگنجانید.

استفاده از رنگ های روشن و وسایلی که سطح براق و بازتابنده دارند، به دلیل انعکاس نور، فضای پیرامون دکوراسیون خانه کوچک مدرن را دلبازتر نشان می دهند. خانه ای با دیوارهای لاکی سفید به مراتب از یک خانه با دیوارهای تیره بزرگتر به نظر می رسد.

2. از درهای کشویی به جای لولادار استفاده کنید.

درهای کشویی با پنجره شیشه ای، نور را به فضاهای دکوراسیون خانه کوچک مدرن منتقل می کند و فضای کمتری نسبت به درهای لولا دار اشغال می کند. به علاوه، بخش های مختلف خانه را نیز مجزا می کند.

3. دیوار خاطره بسازید!

Array

یکی از دیوارهای خانه را به دیوار خاطره تبدیل کنید. می پرسید چگونه؟! کافی است دیوار مورد نظر را از کف تا سقف با عکس های خاطره انگیز خود و عزیزانتان بپوشانید. شاید عجیب به نظر برسد ولی تاثیر شگفت انگیزی دارد. مجموعه ای از قاب عکس ها روی دیوار به همراه یک ساعت دیواری بزرگ در وسط آن، معجزه می کند. حتما امتحان کنید.

4. عمودی فکر کنید!

تا جایی که می توانید دیوارها و محیط پیرامون را به صورت عمودی دیزاین کنید مثل نصب کاشی های عمودی روی دیوار. با این کار فضای اطراف کشیده تر دیده می شود. اگر هم زمان از ترکیب رنگ های سیاه و سفید و خطوط ساده هم در طراحی استفاده کنید، فضایی منظم و به دور از درهم ریختگی خواهید داشت.

5. لوله ها و تجهیزات ساختمانی را بپوشانید.

سعی کنید به صورت خلاقانه، تجهیزات ساختمانی مانند لوله کشی ها را بپوشانید.برای این کار ایده های متنوعی وجود دارد مثل کشیدن پرده یا استفاده از ابزار، که باعث ایجاد پیوستگی بصری برای بیننده می شود.

فوت و فن های طراحی دکوراسیون منزل کوچک و ساده

می توانید با فوت و فن های که در زمینه دکوراسیون خانه کوچک گفته شده است به فضای خانه خود به صورت خلاقانه جلوه خاصی را القا کنید. البته چیزی می تواند فضای دکوراسیون خانه کوچک و ساده شما را بهتر نمایان کند، استفاده از ست کردن کوسن و پرده در فضای های مختلف خانه است.

6. وسایل خود را آویزان کنید.

Array

اتاق کار مخصوص ندارید؟! بهتر است دوباره فکر کنید. چاره کار شما استفاده از یک میز کار آویزان است. به علاوه با نصب طبقاتی بالای آن می توانید از فضای موجود در دکورراسیون خانه کوچک خود حداکثر استفاده را داشته باشید. یک نکته جالب تر! مبلمان خود را نیز می توانید آویزان کنید. مبلمان آویزان علاوه بر اینکه فضای روی زمین را اشغال نمی کند، به دلبازتر شدن محیط خانه کمک می کند. استفاده از گلدان های آویز هم به دیزاین خانه شما روح می دهد و روی سطوح زمین و میز جایی اشغال نمی کند.

7. طبقه، طبقه، طبقه!

تعداد طبقات کمد دیواری یا کتابخانه را تا می توانید در خانه های کوچک و ساده افزایش دهید و در بین طبقات از چراغ های زیبا استفاده کنید.

8. ست کنید!

در دیزاین منزل کوچک و ساده خود همه چیز را زیبا کنید و با تغییر ظاهری چیدمان کوسن، با محیط پیرامون خانه خود ست کنید. هیچ محدودیتی برای آن وجود ندارد. حتی می توانید با تغییر سطح ظاهری یخچال و چسباندن برچسب این ترفند به ظاهر ساده ولی مؤثر را به کار گرفت.

9. تلویزیون را به دیوار بچسبانید.

Array

استفاده از سینمای خانگی در یک منزل کوچک، باعث هدر رفتن فضای مفید خانه می شود. پس بهتر است تلویزیون خود را روی دیوار یا بالای شومینه نصب کنید و از فضای زیر آن با نصب طبقه یا کشو بیشترین استفاده را داشته باشید.

 و یا حتی راه حل بهتر! تلویزیون را مخفی کنید! با یک دیزاین هوشمندانه می توانید تلویزیون را در کمد یا دیوار پنهان کنید. این بهترین انتخاب برای کسانی است که اکثر فعالیت های روزانه و خانوادگی خود را در یک اتاق انجام می دهند.

10. از فضاهای پرت خانه غافل نشوید.

هر سانت از دکوراسیون منزل کوچک و ساده در طراحی اهمیت دارد. پس مطمئن شوید از تمام فضاهای موجود در خانه بهترین استفاده را کرده اید. مثلا اگر خانه شما گوشه دارد، با مبله کردن آن و استفاده از انواع مدل کوسن زیبا محیطی دنج را برای مطالعه و صرف چای ایجاد کنید. یا فضاهای پرت را به چشم امکانی برای دکوراسیون و زیباتر کردن محیط پیرامون خود ببینید.

11. به چشم هایتان دروغ بگویید!

Array

دروغ هر چند بد است، امّا در این یک مورد به دردتان می خورد! استفاده از روش های خطای دید در طراحی دکوراسیون خانه کوچک و ساده نقش اساسی ایفا می کند. راه های ایجاد خطای دید در ادامه ذکر می شود.

  • به کارگیری دیوار شیشه ای برای جداسازی فضای داخل خانه
  • پنجره های بزرگ
  • درهای شیشه ای
  • استفاده از طبقه به جای کابینت

12. هوشمندانه انتخاب کنید.

شما به راحتی می توانید کاربری وسایل مختلف را با توجّه به نیازتان تغییر دهید و با این کار از خریدن وسایل اضافی نیز خودداری کنید. مثلا از یک صندلی کنار تخت خود به عنوان میز استفاده کنید و میز، انواع مدل رومیزی را جداگانه نخرید.

چه وسایلی برای تزیین خانه کوچک مناسب تر است؟

Array

وسایل چندکاربره

شاه کلید اصلی در طراحی دکوراسیون خانه های کوچک، استفاده از وسایل چندکاربره است. مثلا میزی انتخاب کنید که هم برای کار و هم صرف غذا مناسب باشد. با خرید مبلمان عریض تر، از آن به عنوان تخت خواب میهمان استفاده کنید. و برای اتاق خواب خودتان تخت خواب تاشو بخرید. صندلی های مکعب شکل را در طراحی خانه خود بگنجانید و از آن ها به عنوان میز سرو چای یا قهوه هم استفاده کنید.

وسایلی با اندازه مناسب

به اندازه وسایل با توجّه به کارایی آن ها خوب فکر کنید. مثلا اگر جزیره آشپزخانه ندارید و از محیط پیرامون مجزا نشده است، یک میز بلند می تواند نقش کانتر را برای آشپزخانه و صرف غذا ایفا کند. البته می توانید وسایلی را با اندازه های مختلف در شبه جزیره آشپزخانه خود بنا به سلیفه تان قرار بدهید.

اثاثیه بزرگتر اما کمتر

در نگاه اول عجیب به نظر می رسد ولی استفاده از وسایل بزرگتر ولی کمتر در دکوراسیون داخلی سنتی، بهتر از پر کردن فضای خانه با وسایل ریز و متعدد است. در چیدمان وسایل هم بهتر است از چسباندن آن ها به دیوار خودداری کنید. لحاظ کردن فاصله پشت وسایل باعث می شود فضای اتاق بزرگتر به نظر برسد.

نصب آینه در دکوراسیون منزل

Array

نصب آینه ترفندی است که از قدیم الایام برای بزرگتر و روشن کردن فضای خانه استفاده می شود. نکته جالب این است که استفاده از آینه محدب تاثیر آن را چند برابر می کند.

رمز آخر!

هیچ چیز بیشتر از در هم ریختگی و بی نظمی باعث نمی شود که فضای اطراف شما کوچک تر به نظر برسد. پس از همین حالا به استقبال تغییر بروید و به رعایت نظم خودتان را عادت بدهید. کار زیاد سختی نیست!

روش های متنوع دیزاین داخلی خانه های کوچک

  • سنتی
  • مدرن
  • ایرانی
  • اروپایی
  • با مبلمان
  • بدون مبلمان

جمع بندی

ایرانی ها از دیرباز به مهمان نوازی معروف بودند. اگر خانه شما کوچک است، باز هم مانعی برای دعوت مهمان ها وجود ندارد. کافی است با توجّه به ترفندهای ذکر شده در این مقاله، سانت به سانت منزلتان را با حوصله و دقّت طراحی کنید و از خرید وسایل ضروری اجتناب کنید. از ایده های مربوط به ادغام وسایل مختلف هم غافل نشوید.

به طور مثال می توانید جاکفشی، جالباسی و میز آرایش را در یک مکان بگنجانید. از رنگ ها در دکوراسیون منزل کوچک خود حتما کمک بگیرید و فضاهای بلااستفاده مانند راهروها و کنج ها را با ذوق و سلیقه خود تزیین کنید. مجموعه رویا گالری به شما این اطمینان را می دهد که لذت زندگی در چنین خانه کوچک ولی زیبایی، دوچندان می شود، ضمن این که هزینه های مربوط به مصرف انرژی و نظافت منزل خود را حداقل می کنید.

سوالات متداول

چه وسایلی برای تزیین خانه کوچک مناسب تر است؟

وسایل چندکاربره – وسایلی با اندازه مناسب – نصب آینه و…

فوت و فن های طراحی دکوراسیون منزل کوچک و ساده کدامند؟

وسایل خود را آویزان کنید – تلویزیون را به دیوار بچسبانید – هوشمندانه انتخاب کنید و…

میزان رضایت شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *