دکوراسیون

چطوری یک دکوراسیون داخلی سنتی طراحی کنیم؟

دکوراسیون داخلی سنتی

 یکی از کارهایی که می‌ توان گفت اکثر افراد حداقل یک بار در عمر خود به آن اندیشیده‌اند و اقدام به انجام آن کرده‌اند تعویض یا طراحی دکوراسیون داخلی است. شاید این کلمه تغییرات ریز و درشتی که نهایتا به یک دکوراسیون مدرن و به روز ختم می‌ شود را برای شما تداعی کند، اما در واقعیت دکوراسیون داخلی از تنوع بی نهایتی برخوردار است که به افراد این امکان را می‌ دهد که با استفاده از رانر بتوانند دکوراسیون داخلی منزل مورد نظر به جلوه بهتری نمایان کنند.

یکی از انواع دکوراسیون‌ داخلی، دکوراسیون  داخلی سنتی است که به علت زیبایی و انرژی مثبتی که از آن ساطع می‌ شود. در واقع شما می توانید با استفاده از کوسن جلوه بهتری به دکوراسیون داخلی منزل خود بدهید.

در واقع دکوراسیون ترکیبی از انواع متریال و رنگ‌های چشم‌نواز است که از دیرباز مورد استفاده اکثر اقشار جامعه قرار گرفته است. اگر می‌ خواهید با دکوراسیون داخلی سنتی بیش از پیش آشنا شوید و نحوه طراحی و به کارگیری آن را بیاموزید توصیه می‌ کنیم تا پایان این مطالب ما را همراهی کنید.

دکوراسیون داخلی سنتی

Array

دکوراسیون سنتی ایرانی و دکوراسیون تردیشنال دو نوع از دکوراسیون داخلی سنتی هستند که می‌ توان گفت تمام مدل‌ های دکوراسیون سنتی به یکی از این دو دسته متعلق خواهد بود. دکوراسیون تردیشنال همان دکوراسیون سنتی غربی است که از دیدگاه و بیان کشورهای غربی به خانه‌ هایی تعلق می‌ یابد که دکوراسیون داخلی کلاسیک و البته راحتی را دارا باشند. جالب است بدانید که کشورهای آسیای شرقی و آفریقایی نیز دکوراسیون سنتی مخصوص خود را دارند.

دکوراسیون سنتی ایرانی که جلوه‌گر هنر و خلاقیت مردان و زنانی است که از دیرباز در این خاک می‌ زیسته‌اند و با هنر معاصر نیز ترکیب شده برای دکوراسیون داخلی و خارجی منازل به کار می‌ رود. البته لازم به ذکر است که این موضوع فقط در دکوراسیون سنتی ایرانی صدق می‌ کند.

کارهای اولیه برای طراحی دکوراسیون داخلی سنتی

طراحی و پیاده سازی دکوراسیون سنتی یکی از کارهایی است که می‌ توان با هزینه‌ ای نه چندان زیاد جلوه بسیار باشکوه و در عین حال راحتی را به منزل مسکونی شما ببخشد.

پیاده سازی دکوراسیون داخلی سنتی در 4 قدم ابتدایی

  1. گوشه‌ای از نشیمن منزل مسکونی خود را بدون مبل بگذارید و با قراردادن چند عدد پشتی یک فضای دنج را برای اهالی منزل بی افرینید.
  2. در صورتی که از فضای کافی در منزل خود برخوردار هستید از کرسی که مهم‌ترین عنصر دکوراسیون سنتی ایرانی است غافل نشوید.
  3. برای سرویس ظروف غذاخوری روزمره خود از ظرف‌های سفالی که دارای رنگ‌ های آبی و سرمه‌ای هستند کمک بگیرید.
  4. پارچه‌ های ترمه و دست دوز را برای رومیزی و کوسن نشیمن و بالشتک‌ های غلطکی به کار بگیرید.

بهترین وسایل برای طراحی دکوراسیون داخلی سنتی

 برای خلق دکوراسیون  داخلی سنتی وسایل متنوع و متعددی وجود دارد که با بهره‌گیری از آن‌ ها  به راحتی می‌ توان از یک دکوراسیون سنتی زیبا و بی‌ نظیر لذت برد.

فرش و گلیم

Array

 در دکوراسون سنتی ایرانی استفاده از انواع فرش، گلیم ، گبه و جاجیم رایج است که به خوبی می‌ توانند زیبایی و احساس صمیمیت را برای منازل شما به ارمغان بیاورند. یکی دیگر از انواع فرش‌هایی که ممکن است در خانه‌ هایی با دکوراسیون  داخلی سنتی توجه شما را به خود جلب کند فرش دستباف عشایر و ترکمن است.

یکی از المان‌ های مهم در طراحی دکوراسیون داخلی منازل که معمولا در نگاه اول توجه بسیاری از افراد را به سمت خود می‌ کشاند، فرش است.

به طور کلی می‌ توان گفت که در انواع فرش‌ هایی که در این دکوراسیون به کار می‌ روند رنگ قرمز بیش از باقی رنگ‌ ها به کار می‌ رود که این موضوع خود باعث ایجاد حس صمیمیت می‌ شود و هنر کارهای دستی ایرانی  را به خوبی نشان می‌ دهد.

همچنین استفاده از گلیم لزوما جلوه بهتری را به دکوراسیون منزل برای عید می دهد، بلکه به دلیل ضخامت و بافت ویژه آن شما می‌ توانید از انواع گلیم و جاجیم به عنوان روکش پاف، کوسن، پشتی، مبل و صندلی استفاده کنید و یا آن را به عنوان یک دیوارکوب بسیار زیبا روی دیوار نصب کنید.

پشتی

در گذشته‌ ای نه چندان دور، افراد برای ایجاد یک فضای راحت و مطلوب جهت استراحت، وقت گذرانی و شب نشینی‌ های خود از پشتی و مخده استفاده می‌ کردند. پشتی‌ های مورد استفاده که معمولا به رنگ قرمز لاکی و آبی فیروزه‌ ای بود سبب می‌ گردید که فضای خانه سنتی‌ تر باشد هنر با شکوه ایرانیان را جلوه‌گر شود. استفاده از پشتی و مخده در کنار فرش و گلیم، حتی در گوشه‌ ای از قسمت نشیمن، یک ایده بی‌ نظیر برای خلق دکوراسیون داخلی مدرن است.

سماور

Array

چای به عنوان یک نوشیدنی پرطرفدار بین ایرانیان در ساعت‌ های مختلفی از شبانه‌ روز در کنار مخلفات مختلفی سرو می‌ شود. این نوشیدنی شرقی که توانسته به خوبی جای خود را در دل مردم ایران زمین باز کند به وسیله ابزاری مانند سماور که جلوه خاطره انگیزی را در حافظه افراد به ثبت رسانده است به مرحله سرو می‌ رسد. استفاده از یک سماور طلایی رنگ به همراه قوری رنگ خود آن و یا قوری چینی که نقش و نگاره‌ هایی روی آن است می‌ تواند یک چیدمان چشم نواز را بی افریند.

نقش کرسی در فضای منزل

این آیتم پر خاطره اگر چه نیازمند فضای نسبتا بزرگی است، اما مزایای بسیاری دارد. وجود کرسی در فضای منزل علاوه بر ایجاد گرما، سبب دور هم جمع شدن اعضای خانواده و دورهمی‌ گرم و صمیمی‌ هم می‌ شود.

یکی از جذاب‌ ترین و نوستالژی‌ ترین قسمت‌ های یک دکوراسیون داخلی سنتی استفاده از کرسی است.

اگر معماری داخلی منزل شما به گونه‌ ای طراحی شده است که فضای کافی برای قرار دادن کرسی را دارید، با کمک گرفتن از لحاف و بخاری برقی و میز، یک کرسی برای شب‌ های طولانی زمستان بسازید و از گرما و ظاهر چشم نواز آن لذت ببرید.

ساز ایرانی

Array

ساز‌های ایرانی از تنوع بسیاری برخوردار است؛ تار، سه تار، سنتور، دف و دایره از انواع سازهای ایرانی هستند که استفاده از آن‌ ها برای تزئین چیدمان بالکن می‌تواند بسیار مفید و مؤثر واقع شود. این تنوع در سازهای ایرانی سبب گردیده است که شما بتوانید با توجه به بودجه خود یک خرید مناسب و مقرون به صرفه داشته باشید. لازم به ذکر است استفاده از ساز در دکوراسیون خانه، لزوما نیازمند استفاده و نواختن با آن ساز نیست؛ بلکه این کار می‌ تواند صرفا جلوه بصری داشته باشد.

یکی دیگر از نمادهای دکوراسیون داخلی سنتی در منازل ایرانی استفاده از ساز ایرانی است.

کوزه‌ های قدیمی

Array

یکی دیگر از آیتم‌ هایی که به راحتی در دسترس اکثر افراد جامعه قرار دارد کوزه‌ های قدیمی ‌است. شما می‌ توانید از این کوزه‌ها در گوشه سالن پذیرایی به جای گلدان استفاده کنید و یا کوزه خالی را در جای مناسبی که از زاویه دید خوبی برخوردار باشد قرار دهید.

یک روش دیگر استفاده از کوزه‌های قدیمی‌ برای طراحی دکوراسیون  داخلی سنتی که نیازمند مقداری حوصله و خلاقیت است ساخت آب‌ نما به کمک کوزه‌ های قدیمی‌ است. استفاده از آب‌ نما در فضای داخلی منزل یکی دیگر از نشانه‌های چیدمان سنتی و ایرانی است که انرژی مثبتی نیز به شما منتقل می‌ کند.

استفاده از کوزه‌ های قدیمی‌برای ایجاد دکوراسیون‌ های سنتی یکی از کم‌ هزینه‌ ترین راه‌ ها است.

استفاده از گل و گیاه

Array

استفاده از گل‌ها و گیاهان مختلف می‌ تواند ظاهر بسیار زیبایی را برای دکوراسیون اتاق نشیمن شما به ارمغان بیاورد. این کار علاوه بر جلوه بصری بسیار خوب آن، فواید زیادی نیز دارد. اگر می‌خواهید با صرف هزینه‌ ای نسبتا کم از یک دکوراسیون داخلی سنتی بهره ببرید از گلدان‌های سفالی و گل و گیاه‌ های مختلف آپارتمانی کمک بگیرید.

از جمله فواید استفاده از گل و گیاه می‌ توان به احساس طراوت و سرزندگی، جذب اشعه و… اشاره کرد.

سخن پایانی

اگر با خواندن این مطالب به طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی سنتی علاقه‌ مند شده‌اید، به شما توصیه می‌ کنیم از مجموعه رویا گالری دیدن فرمایید. در این مجموعه انواع رانر، کوسن و رومیزی و… به فروش می‌ رسد، که تنوع بی‌ نظیر محصولات این مجموعه به شما این امکان را می‌ دهد که یکی از جذاب‌ ترین دکوراسیون‌ های سنتی را بی افرینید.

میزان رضایت شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *