دکوراسیون

قوانین دکوراسیون داخلی برای زیبایی هر چه بیشتر

قوانین دکوراسیون داخلی

قوانین دکوراسیون داخلی یکی از مهم ترین مواردی است که هر فردی برای چیدمان و انتخاب مناسب وسایل قسمت های مختلف خانه برای زیبایی بیشتر باید استفاده از رانر در طراحی دکوراسیون داخلی مد نظر داشته باشد.

از این رو با توجه به این که جذاب شدن طراحی دکوراسیون داخلی تنها محدود به سازه های مسکونی نیست می توان گفت حتی دفاتر کاری، بیمارستان ها، هتل ها، فروشگاه و … قوانین مختلفی را برای طراحی دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می دهند تا وسایلی را که برای محیط موردنظر خریداری کرده اند به بهترین شکل ممکن کنار هم قرار دهند.

اگر می خواهید با قوانین دکوراسیون داخلی بیشتر آشنا شوید تا پایان با ما همراه باشید.

اهمیت دکوراسیون داخلی

 بسیاری از افراد فکر می کنند که چیدن دکوراسیون داخلی کار بسیار راحتی است و اگر فردی از سلیقه خوبی برخوردار باشد به  راحتی می تواند طراحی دکوراسیون خانه را انجام دهد، اما باید بگوییم که این تصوری کاملا اشتباه است، چرا که نکات ریز و مهمی وجود دارد که اگر بتوانید در زمینه طراحی دکوراسیون داخلی آن را به کار ببرید بهترین استفاده را از محیط موردنظر می برید.

 بنابراین پیروی از قوانین دکوراسیون داخلی به شما در سریع پیش رفتن کارها و هزینه کمتر کمک زیادی می کند، ازاین رو در ادامه مطالب نکات مهمی را در اختیار شما قرار می دهیم که با استفاده از ست کوسن بتوانید دکوراسیون داخلی منزل و محیط کار یا هر جای دیگری را به بهترین شکل ممکن زیبا جلوه بدهید.

نحوه چیدن وسایل

Array

 بسیاری از افراد وسایلی از جمله انواع مدل تزیینات چوبی را برای منزل خود خریداری می کنند که هماهنگی خاصی با هم ندارند و تنها آن ها را در فضای خانه می چینند، بنابراین هدف آن ها فقط جای دادن وسایل موردنظر خود در محیط خانه می باشد؛ اما عده ای دیگر همواره به فکر طراحی دکوراسیون داخلی منزل خود هستند و در تلاش اند با استفاده از وسایل و لوازم تزئینی جذابیت و زیبایی دکوراسیون داخلی منزل خود را دو چندان نمایند.

 مخصوصاً خانه هایی که از متراژ کوچکی برخوردار هستند، اگر از طراحی و روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون  داخلی پیروی کنید، می توانید به راحتی فضا را به شکل زیبایی نمایان کنید. گاهی اوقات نحوه چیدن وسایل خانه برای افراد به دغدغه ای بزرگ تبدیل می شود، چرا که باید تصمیم بگیرند که وسایل خود را چگونه در محیط جای دهند. در این جا باید بگوییم که پیروی از قوانین دکوراسیون داخلی منزل می تواند به شما در این امر کمک زیادی نماید.

برای طراحی دکوراسیون داخلی خانه خود می توانید یک فضای کلی را در ذهن خود مجسم کنید و مراحل مختلف چیدمان کوسن را در ذهن انجام دهید. زمانی که صحبت از خرید وسیله های مناسب به میان آید بسیاری از فکر می کنند که اولین کاری که باید انجام دهند این است که مبلمان خانه خود را فراهم نمایند؛ اما در واقع باید بگوییم این تصوری کاملا اشتباه است، چرا که شما با خرید مبلمان در مرحله اول با انتخاب های محدودتری برای دیگر وسایل مواجه می شوید.  بنابراین اگر بتوانید در مرحله اول به خرید فرش ها، تلویزیون و دیگر ملزومات بپردازید کار شما برای چیدن دکوراسیون داخلی خانه خود بسیار راحت تر می شود.

اصول چیدن وسایل

Array

هنگام طراحی دکوراسیون داخلی خانه با موضوعات مختلفی رو به رو می شوید. در واقع اگر بخواهید از قوانین دکوراسیون داخلی پیروی کنید باید در مرحله اول تصمیم بگیرید که قرار است از چه سبکی در خانه خود استفاده نمایید. به عبارتی بسیاری سبک سنتی و عده ای دیگر سبک مدرن و کلاسیک را برای دکوراسیون داخلی خود استفاده می کند.

این فاکتور می تواند هنگام خرید هر نوع وسیله ای به شما کمک زیادی کند.

حتی اگر ایده خاصی را در ذهن خود برای نحوه چیدن دکوراسیون منزل برای عید داشته باشید به  راحتی می توانید طراحان داخلی دکوراسیون را به منزل خود دعوت کنید و نمونه کارهای آن ها را مشاهده کنید تا بتوانید طرح خود را برای اجرا  به آن ها ارائه دهید.

7 قانون مهم در طراحی دکوراسیون داخلی

هنگام طراحی دکوراسیون منزل باید به اصول و مواردی که می تواند کمک کند فضای خانه شما دل نشین و زیبا نشان داده شود توجه داشته باشید. در واقع برای چیدمان اصولی باید و نبایدهایی در طراحی دکوراسیون داخلی وجود دارد که باید از تمامی آن ها اطلاع داشته باشید تا بتوانید با استفاده از مدل کوسن چیدمان دکوراسیون داخلی منزل خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. در ادامه مطالب اصولی که در طراحی دکوراسیون منزل باید به کار ببرید را برای شما بیان می کنیم.

قانون اول: اندازه گیری

Array

یکی از نکات و قوانینی که هنگام طراحی دکوراسیون داخلی باید به آن توجه داشته باشید این است که مبلمانی که برای خود انتخاب می کنید مطابقت مناسبی با فضای اتاق داشته باشند. به عنوان مثال اگر شما اتاق کوچکی را در اختیار دارید و قصد شما این است که از یک کاناپه عمودی برای آن استفاده کنید، مطمئنا چیدمان و طراحی شما را به هم می زند.

بنابراین قبل  از هر کاری باید طول و عرض هر اتاق را که قصد طراحی دکوراسیون آن را دارید مدنظر قرار دهید، چرا که اندازه گیری درست و صحیح به شما کمک می کند که هنگام خرید پرده برای ست کردن کوسن و مبلمان و دیگر وسایل انتخاب درستی داشته باشد.

 قانون دوم: دوری از شلوغی فضا و مد روز

Array

بسیاری از افراد همواره هنگام طراحی دکوراسیون داخلی خود به دنبال آخرین مد روز هستند که ایده ی بدی نیست، اما همیشه این احتمال را در نظر بگیرید که چیزی که امسال مد می شود بدون  شک سال بعد زیبایی خود را از دست می دهد.

یکی از قوانین دکوراسیون داخلی این است که هرگز از مد پیروی نکنید و با استفاده از اشکال هندسی فضای خانه خود را شلوغ نکنید.

 بسیاری از افراد ممکن است به اشکال هندسی علاقه زیادی داشته باشند از این  رو می توانند کوسن هایی را با اشکال هندسی تهیه کنند و آن ها را بر روی مبلمان دکوراسیون اتاق نشیمن خود قرار دهند، همچنین یکی از دیوارهای آشپزخانه را در نظر بگیرید و طرح های هندسی را بر روی آن ها ایجاد نمایید.

از طریق استفاده از رنگ های مختلف می تواند به خانه شما روح ببخشد و فضای داخلی منزل شما را به محیط گرم و دل چسبی تبدیل نماید. از دیگر مواردی که باید به آن توجه داشته باشید این است که کانون مرکزی اتاق یا فضای نشیمن خود را انتخاب کنید و اطراف آن را با استفاده از وسیله های مختلف تزیین نمایید.

قانون سوم: استفاده از رنگ های مختلف

Array

بسیاری از افراد ممکن است علاقه داشته باشند که تمامی فضای خانه را با رنگ مورد علاقه خود طراحی نمایند، اما ممکن است با انجام این کار بعد از اجرا رضایت چندانی از طراحی خود نداشته باشند، از این  رو یکی از قوانین طراحی دکوراسیون داخلی این است که ترکیبی از رنگ های مورد علاقه خود و دیگر رنگ ها را به کار ببرید که زیبایی بیشتری را به محیط اطراف شما ببخشد.

استفاده از رنگ قرمز می تواند انرژی مناسبی را به فضای خانه شما ببخشد و اگر آن را با رنگ های دیگری مثل زیتونی و آبی سلطنتی به کار ببرید درخشش خاصی را برای منزل خود ایجاد می کنید، همچنین بسیاری از افراد برای این  که حس آرامش و خون سردی را در محیط خود ایجاد کنند، از رنگ آبی استفاده می کنند. از این  رو می توان گفت که ترکیب رنگ سفید و خاکستری هم می تواند ترکیب بندی زیبایی برای سبک دکوراسیون داخلی باشد.

قانون چهارم: استفاده از نورپردازی مناسب

Array

در واقع استفاده از نورهای مختلف در دکوراسیون از موضوعات مهمی بشمار می رود که باید با نصب لوستر و لامپ های هالوژن و موارد دیگر بتوانید جذابیت ظاهری خاصی را برای خانه ایجاد کنید.

یکی از مهم ترین قوانین دکوراسیون داخلی خانه روشنائی و نورپردازی مناسب محیط می باشد.

به  عنوان مثال شما می توانید با استفاده از نور ملایم فضایی احساسی و رمانتیک را ایجاد کنید، از طرفی اگر قصد دارید هیجان و انرژی را به محیط ببخشید می توانید از نورهای مختلفی استفاده نمایید.

قانون پنجم: انتخاب کف پوش مناسب

Array

کف پوش ها نقش مهمی در طراحی دکوراسیون داخلی دارند، چرا که بسیاری از افراد ممکن است تنها وسط منزل خود را با فرش پوشش دهند، بنابراین اطراف مبل و دیگر فضاها کاملا نمایان است، در نهایت اگر بتوانید کف پوش هایی را در ابعاد کوچک در خانه خود به کار ببرید به  راحتی می توانید فضا را بزرگ تر از آنچه که هست نشان دهید.

قانون ششم: استفاده از آینه

Array

آینه یکی از رکن های اصلی طراحی دکوراسیون خانه به شمار می رود که می توان آن را به عنوان یک معجزه در نظر گرفت، چرا که با نصب آینه روی دیوارهای خانه می توانید اجسام خانه را درون آن ها منعکس کنید و فضای منزل را بزرگ تر از آنچه که هست نشان دهید.

آینه به عنوان یکی از اصلی ترین المان ها در قوانین دکوراسیون داخلی محسوب می شود.

علاوه  بر این باعث می شود که نور و روشنایی بیشتری در محیط ایجاد شود و حس رضایت خاصی را در بین اعضای خانواده به وجود می آورد.

قانون هفتم: استفاده از رانر

Array

رانر که همان رومیزی می باشد در اندازه های متفاوتی در بازار وجود دارد که هر فردی با توجه به چیدمانی که برای خانه خود انتخاب کرده است که می تواند یکی از آن ها را به کار ببرد. برای انتخاب یک رانر میز ناهار خوری مناسب بهتر است عناصر دیگری را هم مد نظر داشته باشید. به عنوان مثال بهتر است برای میزهای سنتی رانری را انتخاب کنید که هارمونی خاصی را با طرح های ترمه داشته باشد.

سخن پایانی

شما می توانید هر نوع طرح و اصولی را برای دکوراسیون داخلی خانه به کار ببرید، بنابراین به این نکته دقت داشته باشید که باید به نحوی وسایل منزل خود را انتخاب کنید که مطالبق با سلیقه شما باشند. به عبارتی لازم است که قوانین دکوراسیون داخلی را به کار بگیرید. یکی از وسایل تزئینی که می توانید برای زیبایی بیشتر دکوراسیون داخلی تهیه کنید رانر و رومیزی است. برای خرید رانر یا رومیزی برای میز نهار خوری می توانید به وب سایت رویا گالری مراجعه نمایید، چرا که بهترین و جدیدترین رانرها و رومیزی ها را با قیمتی مقرون به صرفه عرضه می کند.

استفاده از نورپردازی مناسب چه کمکی به دکوراسیون داخلی منزل می کند؟

در واقع استفاده از نورهای مختلف در دکوراسیون از موضوعات مهمی بشمار می رود که باید با نصب لوستر و لامپ های هالوژن و موارد دیگر بتوانید جذابیت ظاهری خاصی را برای خانه ایجاد کنید.

دوری از شلوغی فضا و مد روز در طراحی به ما چه کمکی می کند؟

یکی از قوانین دکوراسیون داخلی این است که هرگز از مد پیروی نکنید و با استفاده از اشکال هندسی فضای خانه خود را شلوغ نکنید. برای کسب اطلاعات بیشتر وارد مقاله شوید.

میزان رضایت شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *