کوسن

ایده های جذاب برای ست کردن کوسن و مبلمان

ست کردن کوسن و مبلمان

همانطور که می دانید کوسن چیست، از آن ها معمولاً برای پر کردن اتاق نشیمن، اتاق خواب‌ ها و فضای بیرون خانه در تراس‌ ها و بالکن‌ ها استفاده می‌ شود. هماهنگی و چیدمان صحیح کوسن‌ ها به خانه نمایی زیبا و دل‌ انگیزی می‌ دهد که نیاز به دانستن چگونگی هماهنگی و چیدمان صحیح آنهاست. ست کردن کوسن و مبلمان نیز بسیار حائز اهمیت است. به عقیده خیلی از طراحان داخلی خانه، چیدمان و هماهنگی کوسن با نمای داخلی خانه، به منزله کت و شلوار خانه هست.

وجود کوسن در کنار مبلمان و ست کردن آن ها مطلبی است که قصد داریم در این مقاله به آن بپردازیم. توجه کنید که کوسن ها با توجه به طرح ها و انواع زیادی که دارند می توانند بسیار طراحی های زیبایی را برای شما آشکار کنند.

کوسن علاوه بر اینکه باعث راحتی نشستن روی مبل می‌ شود، مبل و تخت خواب را هم زیبا، شیک و جذاب می‌ کند. ما در ادامه شما را با ست کردن کوسن و مبلمان در خانه بیشتر آشنا می‌ کنیم.

ایده‌ های جدید برای ست کردن کوسن و مبلمان

Array

طراحی کوسن امروزه یکی از راه‌ های مؤثر برای تغییر دکوراسیون خانه در نظر گرفته می‌ شود که با تغییر رنگ و جنس کوسن فضای خانه کاملاً عوض خواهد شد. برای ست کردن کوسن و مبلمان و همین طور طراحی و چیدمان دوباره آن‌ ها تا حرفه‌ ای شدن راهی نیست. در ادامه متن موارد جالبی را برای شما بیان خواهیم کرد.

  • هماهنگی کوسن‌ های موجود با دکوراسیون در حال حاضر

راحت‌ ترین کار و اقتصادی‌ ترین راه این است که سراغ کوسن‌ هایی که در خانه دارید بروید. نکته کلیدی این جاست که شما باید طوری این‌ ها را کنار هم بچینید که با وجود رنگ‌ های متفاوت، طیفی از رنگ‌ ها و جلوه‌ ها، با هارمونی و هماهنگی مناسب در کنار هم قرار بگیرند. برای این کار تنها کمی توجه و دقت لازم است و با هم فکری اعضای خانواده می‌ توانید این کار را عملی کنید.

رانر یکی از مواردی است که می توانید با کوسن و مبلمان خود آن را ست کنید. برای مشاهده قیمت رانر می توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

  • استفاده از طیف رنگ‌ های ملایم

Array

اگر در خانه طیفی از کوسن‌ های رنگی را دارید، دو یا سه رنگ مشخص را انتخاب کنید تا جلوه بیشتری به خانه داده شود، هرچه از رنگ‌ های ملایم بیشتری استفاده شود، نمای داخلی خانه روشن‌ تر و دلباز‌تر خواهد شد. با دارایی‌ های خود در خانه می‌ توانید مانور بدهید و اگر به بن بست خوردید به سراغ موارد بعدی بروید. در ست کردن کوسن و مبلمان در خانه بانوان ایده‌ های بهتری خواهند داشت و ایده‌ های جالبی ارائه می‌ دهند.

  • استفاده از نقش و‌ نگار‌های کوسن متفاوت کنار هم

از این که الگو و نقش و‌ نگار‌های مختلفی از کوسن را انتخاب می‌ کنید نگران نباشید. کوسن‌ های دارای نقش و‌ نگار‌های زیاد و بزرگ را ردیفی کنار کوسن‌ های کوچک و با نقش و‌ نگار کمتر بچینید. در این حالت نمای خانه مدرن‌ تر خواهد شد. بدون شک مبلمان با استفاده از این کوسن‌ ها رنگ و روی نویی به خود خواهند گرفت و افراد زیادی با دیدن آن حیرت‌ زده خواهند شد.

کوسن ها مدل های گوناگونی دارند که با استفاده از آنها بر زیبایی مبلمان و ظاهر نشیمن خانه شما اثر می گذارد. برای مشاهده انواع مدل کوسن می توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

  • باز آرایی مجدد کوسن‌ های موجود

عوض کردن موقعیت هر کوسن نیز به تغییر دکوراسیون خانه کمک خیلی زیادی خواهد کرد. گاهی وقت‌ ها اگر کوسن مبل خریداری شده را برای مبل دیگری به کار ببرید جلوه و نمای بیشتری در خانه ایجاد خواهید کرد. همواره در خانه از این جابجایی‌ ها در قسمت‌ های مختلف استفاده کنی تا خانه از تکراری شدن نیز برای خودتان به دور باشد و همیشه برای خود شما نیز جذاب باشد.

  • طراح داخلی خانه خود شوید

Array

 رنگ کوسن را می‌ توانید با یک تکه قالی یا پارچه‌ ای که خودتان با رنگ‌ های زیبا رنگ‌ آمیزی کردید و یا حتی یک روسری رنگ رنگی زیبا، لباس قدیمی که دیگر استفاده نمی‌ کنید، باز طراحی کنید. سعی کنید با الهام گرفتن و خلاق بودن این ابتکار را برای خودتان انجام بدهید. این مورد برای ست کردن کوسن و مبلمان بسیار جذاب است و کار خلاقانه‌ ای است.

با توجه به کاربرد کوسن و اثراتی که بر زیبایی خانه شما می گذارد، اگر به ست کردن کوسن و مبلمان خانه خود اهمیت دهید جلوه و طرح های جذابی را می توانید به خانه خود اضافه کنید.

  • تغییر شکل کوسن‌ ها

شاید جالب باشد ولی می‌ توان از ضربه کاراته استفاده کنید و به وسط کوسن‌ های موجود بزنید، این کار باعث چین دار شدن کوسن‌ ها می‌ شود و به راحتی شکل آن‌ ها تغییر خواهد یافت. با تغییر شکل کوسن، شما یک کوسن جدیدی برای خانه خودتان خریداری کرده‌ اید و جلوه جدیدی در مبلمان ایجاد نموده‌ اید.

  • کوسن‌ های متفاوت با اندازه‌ های متنوع

Array

چیدن انواع کوسن‌ ها با سایز‌های مختلف کنار هم با آرایش منطقی، جلوه خیلی رسمی به خانه‌ تان خواهد بخشید. همه موارد را هر از گاهی امتحان کنید تا راز زیبا شدن خانه خود را بیابید.

  • ترکیب رنگ‌ ها برای خلق یک رنگ جدید و منحصر به فرد

ترکیب رنگ زرد و خاکستری یکی از پیشنهاد‌های ویژه ماست که آرامش و جنب و جوش را هم زمان باهم دارد و رنگی رضایت بخش برای انواع سلیقه هاست. شما می‌ توانید انواع ترکیب‌ هایی رنگی مناسب دکور اتاقتان را در کنار هم قرار دهید و پیدا کنید. پیشنهاد ما درست کردن رنگ خردلی، سفالی، سبز تیره (ترکیب سبز با خاکستری) یا رنگ کف دریا (سفید و آبی) هست.

نکته حائز اهمیت بحث، ترکیب این مبلمان و کوسن ها با رانر می باشد که اگر نمی دانید رانر چیست، مقاله ای جامع در این موضوع نوشته شده است که می توایند از آن بهره ببرید.

  • ایجاد کانترست

Array

کوسن‌ های دارای رنگ‌ های جیغ و پر رنگ با خط‌ های افقی و عمودی در فضا‌های کم، توجه زیادی را به خودش جلب می‌ کند و فضا را جذاب‌ تر می‌ کند.

  • درخشنده کردن کوسن‌ ها با تزئینات فانتزی

اگر دکور خانه‌ تان رنگ‌ های خنثی و ملایم دارد و کف سنگی هست و یا نمای چوبی دارد، می‌ توان از سنگ‌ های تزئینی و فلزات دارای جلوه با الگویی مناسب به لبه یا وسط کوسن‌ ها اضافه کنید. مواظب باشید در این کار زیاده روی نکنید و کوسن‌ ها را ساده نگه دارید. تزئینات فانتزی باید مطابق با مبلمان در نظر گرفته شوند. در ست کردن کوسن و مبلمان به موارد جزئی نیز باید توجه شود و شما باید با ذره بین به دنبال این موارد باشید.

در کنار ست کردن مبلمان و کوسن، ست کردن کوسن و پرده هم از مواردی است که نباید آن را از دست بدهید و بهتر است با آن آشنا شوید.

  • مطمئن شوید که خانه‌ تان فقط برای نمایش دادن نیست

ما در مجلات و تبلیغات خانه‌ هایی رو شاهد هستیم که فقط برای نمایش هست و کوسن‌ ها دست نخورده همیشه سرجای خودشان حاضر هستند و همه چی بی‌ عیب و نقص در بهترین مکان قرار دارد. اما یکی از موارد استفاده کوسن، برای راحت نشستن روی مبل، لم دادن و حتی خوابیدن هست‌. خودتان را محدود نکنید و محیط خانه را راحت و دلنشین طراحی کنید.

  • انتخاب کوسن با رنگ متضاد

در بسیاری از موارد شاهد آن هستیم که کوسن‌ های با رنگ متضاد با مبلمان نیز زیبا جلوه می‌ دهد. در دنیای امروز ایده‌ های جالبی برای ست کردن کوسن و مبلمان وجود دارد و باید هر شخص با توجه به سلیقه برای این موضوع اقدام نماید. برای مثال شما می‌ توانید کوسن آبی را با مبل قهوه‌ ای ست کنید، چرا که ترکیب رنگ‌ های جذابی را نمایش خواهند داد.

بیشتر در رویاگالری بخوانید: دکوراسیون منزل برای عید

  • کوسن برای مبل‌ های گلدار

Array

اگر شما مبل‌ های گلدار دارید، می‌ توانید از دو ایده بهره بگیرید. اولین راه استفاده از کوسن‌ های ترکیبی است. در این صورت مبلمان خانه شما بسیار زیبا جلوه خواهند داد. در روش دوم می‌ توانید از کوسن‌ هایی که تک رنگ هستند استفاده کنید. کوسن‌ های رنگی در این موارد نیز بسیار به کار گرفته می‌ شوند.

  • کوسن برای مبلمان با رنگ تیره

به تازگی مبلمان با رنگ تیره در بسیاری از منازل به کار گرفته می‌ شود. دلیل این امر استفاده از کوسن‌ های رنگی زیبا است که به شدت محیط را جذاب می‌ کنند. با ست کردن کوسن و مبلمان استفاده از هر رنگی در خانه زیبایی مخصوصی را در بر دارد و دیگر هیچ رنگی در مبلمان‌ سازی حذف نمی‌ شود. اگر می خواهید با انواع بیشتری از چیدمان کوسن آشنا بشوید می توانید به مقاله جامع در ارتباط با چیدن کوسن مراجعه کنید.

  • ست کردن کوسن با مبل زیتونی

Array

از رنگ‌ های بسیار زیبا که امروزه افراد زیادی در انتخاب مبلمان به سراغ آن ‌می‌ روند، رنگ زیتونی است. با داشتن این رنگ از مبل دست شما برای ست کردن کوسن و مبلمان باز‌تر است. پیشنهاد ما در این مورد استفاده از کوسن‌ های تک رنگ مثل خود رنگ مبل است. البته ایده‌ های مختلفی برای این مورد وجود دارد و شما با سلیقه خود می‌ توانید آن را انتخاب کنید.

گرفتن ایده‌ های بیشتر از رویاگالری

مجموعه رویاگالری با به کار گرفتن طراحان خوش ایده، بهترین پیشنهاد‌ها را برای زیبا‌ سازی محیط خانه شما فراهم می‌ کند. در این مجموعه بسیاری از ترکیب رنگ‌ ها برای شما پیشنهاد می‌ شود و اگر سلیقه خودتان را به طراحان برسانید، پیشنهاد‌های خاصی را خواهید شنید.

اگر در ست کردن کوسن و مبلمان با مشکل برخورد کرده‌ اید، ما در این مجموعه در خدمت شما هستیم تا خدمات ارزنده‌ ای به شما ارائه دهیم. برای ارتباط با رویاگالری تنها کافی است به سایت فروشگاه مراجعه کنید و با یک تماس با مسئولین در ارتباط باشید.

جمع‌ بندی

تیم حرفه‌ ای رویا گالری این امکان را فراهم می‌ کند تا شما بهترین دکوراسیون و طراحی را برای خانه گرم و صمیمانه‌ تان داشته باشید. در این متن ما ایده‌ هایی برای ست کردن کوسن و مبلمان با جنس، الگو و نقش و‌ نگار و رنگ‌ های مختلف کوسن ارائه دادیم تا به راحتی و صرف کمترین هزینه بتوانید بهترین طراحی را برای خانه خود داشته باشید. امیدواریم همین امروز دست به کار بشید و طرح زیبایی برای خانه خود خلق کنید.


سوالات متداول

چند ایده برای ست کردن کوسن و مبلمان

ایده های بسیاری در این مقاله معرفی شده اند که می توان به مهم ترین آن ها یعنی استفاده از کوسن هایی با رنگ های ملایم، کوسن برای مبلمان با رنگ تیره و ست کردن کوسن با مبلمان زیتونی مواردی است که در این مقاله به آن ها پرداخته ایم.

برای مبلمان تیره چه نوع کوسنی مناسب می باشد؟

برای مبلمان تیره، کوسن های رنگی به ظرز عجیبی معجزه می کند! حتما پیشنهاد می شود مدل های کوسن را در رویاگالری ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *