دکوراسیون

12 سبک دکوراسیون داخلی برتر در سال 1401

انواع سبک دکوراسیون داخلی

آیا تابه حال به این فکر افتاده اید که سبک دکوراسیون داخلی خانه خود را عوض کنید و تغییری در آن انجام دهید؟ مطمئناً همه ما تجربه کرده ایم و دیده ایم که تغییر دکوراسیون می تواند باعث تعویض روحیه شما شود و حال و هوای بهتری را ایجاد کند. اما در خاطر ما این ذهنیت وجود دارد که برای ایجاد تغییر در دکوراسیون منزل و تغییر سبک دکوراسیون داخلی منزل خود، باید هزینه های زیاد و زمان زیادی را صرف کنیم تا به نتیجه ی دلخواه خود برسیم، پس منصرف می شویم و به سراغ آن نمی رویم. اما واقعیت امر این است که با خرید حتی یک کوسن، می توان ظاهر دکوراسیون خانه خود را به شدت تغییر داد.

ما در این مقاله به دنبال این هستیم به شما بفهمانیم که برای ایجاد تغییر در دکوراسیون داخلی، نیاز به صرف هزینه های زیاد نیست؛ کافی است که از سبک های دکوراسیون داخلی ایرانی و خارجی اطلاع داشته باشید تا بتوانید با وسایلی که در اختیار دارید و صرف کمترین هزینه، به دکوراسیون مورد علاقه خود برسید. پس همراه ما باشید تا شما را با انواع سبک دکوراسیون داخلی آشنا و آن ها را بررسی کنیم و هر نکته و هرآنچه که برای تغییر دکوراسیون لازم دارید را، در اختیارتان بگذاریم.

انواع سبک دکوراسیون داخلی

Array

اگر نیاز به تغییر در سبک دکوراسیون داخلی منزل خود دارید و می خواهید که یک تغییر عالی در طراحی منزل خود داشته باشید، ابتدا لازم است که انواع سبک دکوراسیون را بشناسید. سبک های زیادی مثل مینیمال، سنتی، مدرن، صنعتی، ساحلی، ایرانی و … وجود دارند که تفاوت های زیادی در بین آن ها است. دراین بین سبک های خارجی نیز هستند که چند نوع آن سبک فرانسوی، اسکاندیناوی، روستیک و … را می توان نام برد

هر فردی می تواند بر اساس سلایقی که دارد یکی از آن ها را انتخاب و مورد استفاده قرار دهد. می توان گفت که انتخاب این سبک ها با روحیه افراد آن محیط رابطه مستقیمی دارد. در ادامه چندین نوع از این سبک ها را برای دکوراسیون داخلی منزل برای شما به بحث و بررسی می کشانیم. انواع سبک هایی که قصد داریم در این مقاله به آن ها بپردازیم به شرح زیر می باشند:

  • سبک مدرن
  • سبک سنتی
  • سبک مینیمال
  • سبک فرانسوی
  • سبک اسکاندیناوی
  • سبک روستیک
  • سبک ساحلی
  • سبک ایرانی
  • سبک معاصر
  • سبک نئو کلاسیک
  • سبک وینتیج

در ادامه با انواع سبک دکوراسیون داخلی آشنا خواهید شد تا بهترین دکوراسیون اتاق نشیمن و منزل خود را در اختیار داشته باشید.

سبک دکوراسیون داخلی مدرن

Array

در این سبک از خطوط صاف و منظم، یک پالت رنگی ساده و استیل و شیشه استفاده می شود. این سبک دکوراسیون یک سبک ساده است که حس سادگی را به مخاطب انتقال می دهد. دلیل حس سادگی آن این است که در المان های منزل، سادگی المان ها مانند مبلمان حرف اول را می زند. در این سبک از اشکال دایره و 4 گوش استفاده می شود. از ویژگی های دیگر این مدل به شفاف، صاف و صیقلی بودن همه چیز می توان اشاره کرد.

در سبک مدرن دکوراسیون داخلی هر شکل و المانی تعبیر خاص خود را دارد که به همان منظور استفاده می شود. برای مثال در المان گوشه دار یا 4 گوش، می توان به سرسختی دنیای امروزی و اشکال هندسی و دایره وار، حرکت و پویایی زندگی را دید و نشان داد. در این سبک می توانید از آثار هنری، مجسمه های انتزاعی و نقاشی های با سبک خاص برای به تصویرکشیدن فضای مدرنیته استفاده کرد.یکی از نکات قابل توجه این سبک، می توان به استفده از رانر بیان کرد! رانر که امروزه بسیار در حال خودنمایی می باشد، یکی از بهترین گزینه ها برای دیزاین خانه شما می باشد.

سبک دکوراسیون داخلی صنعتی

Array

چوب، آجر، سیمان و … از مشخصات این سبک است که در آن استفاده می شود تا به بیننده یک حس ناتمام بودن بدهد. رنگ هایی که در این سبک استفاده می شود بیشتر خنثی هستند و رنگ های جیغ کمترین استفاده را در این نوع مدل دارند. در این سبک دکوراسیون داخلی می توان از عناصر قدیمی و جدید مانند چوب و فلز، سنگ و لوله در کنار همدیگر استفاده کرد تا یک حس خاص را بتوان به بیننده القا کرد. در طراحی این سبک از عناصر موجود به طرزی بهره می برند تا فضای موجود را با کمترین جداکننده ها طراحی کنند.

سبک دکوراسیون داخلی سنتی

Array

در این سبک شما لوازم جانبی فراوانی در گوشه وکنار منزل می توانید پیدا کنید. همچنین از نشانه های این سبک، اثاث و وسایل مجلل و جزئیات مجلل، وسایل چوبی به رنگ تیره، طرح و نقش فراوان و خطوط منحنی می توان اشاره کرد. این نوع مدل، زمان را با استفاده از وسایلی که حس و حال قدیمی می دهد را برای ما متوقف می کند. از ویژگی های دیگر این سبک این است که مبلمان در مرکز اتاق قرار می گیرد.

در سبک سنتی استفاده از انواع روش های چیدمان کوسن می تواند یک امر جذاب برای زیبایی بخشیدن به دکوراسیون خانه شما باشد که می توانید از مقاله مربوطه اطلاعات بسیار مفیدی را بدست آورید.

سبک مینیمال

Array

خانه هایی که از این سبک در دکوراسیون داخلی خود استفاده می کنند، بسیار ساده و خلوت و از هر نوع شلوغی به دور هستند. در سبک مینیمال برخلاف نوع سنتی، از کمترین وسایل در دکوراسیون استفاده می شود؛ وسایلی مانند میز، کاناپه و موارد دیگری که برای زندگی کردن ضروری هستند. در سبک مینیمال رنگ ها خنثی و تک رنگ هستند؛ مانند رنگ خاکستری، سفید و کرم. این نوع بیشتر بر سادگی بدون دردسر و با کمترین وسایل تمرکز دارد. سبک مینیمال دارای کمترین قطعه تزئینی و وسایل ساده مانند آینه برای زیباسازی منزل است.

علاوه بر زیبایی زیادی که سبک مینیمال دارد، کوسن و رانر هم در این سبک تاثیر بسزایی دارند. مهم ترین کاربرد کوسن را می توان استفاده در سبک های مینیمال و مدرن نام برد.

دکوراسیون داخلی سبک فرانسوی

Array

در دکوراسیون فرانسوی بیشتر از رنگ خاکی و گرم برای وسایل استفاده می شود. این رنگ می تواند در کنار مبلمان های چوبی، یک دکوراسیون جذاب و زیبا را فراهم کند و محیطی دلنشین را به بیننده هدیه دهد. از پرطرفدارترین و محبوب ترین وسایلی که می توانید در این سبک دکوراسیون استفاده کنید، می توانیم به ظروف چینی قدیمی و پارچه های کتان اشاره کنیم. این نوع با استفاده از تن های سبک و گرم قرمز و زرد تا طلایی در کنار عناصر طبیعی مانند سنگ و آجر، فضایی مانند خانه های دنج فرانسوی ایجاد می کند.

سبک دکوراسیون اسکاندیناوی

Array

این سبک بسیار ساده و کلاسیک است و یک سبک دکوراسیون محبوب در جهان به حساب می رود که طرفداران پروپاقرص زیای دارد. در این سبک از نور طبیعی محیط برای نوردهی به منزل استفاده می شود و رنگ های پس زمینه در آن، بیشتر خنثی هستند که احساس آرامش را برای خانه ایجاد کند.

تاریخچه ی این طرح دکوراسیون به مردم اسکاندیناوی برمی گردد که به دلیل هوای سرد منطقه، مجبور بودند که مدت زمان زیادی را در خانه بگذرانند؛ پس به همین دلیل سبکی را طراحی کردند تا احساس آرامش و شادابی را به ذهنشان القا کند و کمترین خستگی را برای آنها داشته باشد. از این سبک می توان برای دکور کردن یک گوشه از یک منزل بزرگ نیز استفاده کرد که آن را بسیار جذاب و دیدنی می کند.

 طراحی داخلی به سبک روستیک

Array

روستیک، سبکی خاص از دکوراسیون داخلی منزل است که از طبیعت برای چیدمان و ترکیب وسایل منزل کمک می گیرد. در این سبک از عناصر چوبی و یا سنگی به مقدار زیاد استفاده می شود. کف و یا سقف این سبک، چوبی و یا سنگی است و از عناصر فضای بیرونی در محیط داخلی منزل استفاده می شود.

این در حالی است که امروزه در طراحی این مدل از عناصر مدرن نیز استفاده می شود تا زیبایی بهتری به این سبک چیدمان بدهد. از دیگر مواردی که در این سبک می تواند باعث زیبایی دکوراسیون خانه شما شود، استفاده از انواع مدل کوسن در این سبک دکوراسیون می باشد.

دکوراسیون سبک ساحلی

Array

این سبک دکوراسیون به نام همپتون که از مناطق ساحلی آمریکا گرفته شده است نیز شناخته می شود. در طراحی آن بیشتر از رنگ های آبی و سبز، مبلمان های سفید و وسایلی که طرح و الهامی از دریا داشته باشند استفاده می شود. پنجره هایی بزرگ در این سبک استفاده می شود که احساس آرامش بیشتری را به محیط داخلی خانه بدهد که در نوع خود قابل توجه است.

بیشتر بخوانید: دکوراسیون منزل برای عید

سبک دکوراسیون داخلی ایرانی

Array

سبک ایرانی به طرح و حال و هوای ایرانی اشاره می کند و ویژگی های منحصر به فرد و وسایل ایرانی خود را دارد. از ویژگی های این طرح دکوراسیون به ایوان های مرتفع، ستون های بلند، رعایت مسائل علمی و فنی مهندسی حساب شده و … اشاره کرد. این سبک بسیار، بسیار ساده است؛ اما شکوه و اصالت ایرانی خاص خودش را دارد.

سبک معاصر

Array

سبک دکوراسیون داخلی مدرن و معاصر تقریباً مشابه همدیگر هستند و می توان آن ها را به جای همدیگر استفاده کرد؛ اما تفاوت هایی با همدیگر دارند. سبک مدرن حالت پیچیدگی از طراحی دارد و از قرن بیستم آغاز شد. از سوی دیگر، بیشتر سیال است و می تواند حس شیوعی را با پیروی کم تری با یک سبک خاص نشان دهد. به عنوان مثال، سبک معاصر ممکن است شامل خطوط منحنی باشد، درحالی که در طراحی مدرن وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: انواع مدل رومیزی

دکوراسیون داخلی سبک نئوکلاسیک

Array

دکوراسیون داخلی نئوکلاسیک، یک سبک و زیبایی تاریخی را برای شما فراهم می کند و در جلوی چشم شما قرار می دهد. نقش ونگار موجود در این سبک یادآور سبک های یونانی و رومی است. نقش هایی که بر روی سطوحی مثل گلدان، تندیس ها و … برگرفته شده از اساطیر یونانی است و دیوارهای این سبک با آینه های بزرگ و قاب های طلاکاری شده ی بزرگ تزئین شده است. مبلمانی که در این سبک استفاده می شود ساده و کلاسیک هستند و چوب تیره ای دارند. از فرش ایرانی برای کف پوش و از دیگر نمادهای غنی چون مخمل های لوکس، ابریشم داماسک و … برای پرده و ملحفه ها استفاده می شود.

سبک وینتیج

Array

این سبک به دوران قدیم، یعنی دهه ی 40 و 50 میلادی اشاره می کند و فضایی بسیار نوستالژیک دارد. آثاری که بیشتر در سبک وینتیج به چشم می خورد شامل قفسه های بی در، کتابخانه های بزرگ و کاسه های تزئینی به تعداد زیاد است. وسایل قدیمی را می توان در این سبک پیدا کرد؛ مانند لامپ های برنجی، وان های چدنی، توسترهای قدیمی، میکسر و … تا حس و حال قدیمی را به محیط بدهد.

جمع بندی

ما در این مقاله در رویاگالری، 12 سبک معماری دکوراسیون داخلی را برای شما لیست کردیم و هرکدام را برای شما توضیح دادیم تا آشنایی بیشتری با آن ها پیدا کنید تا اگر قصد تغییر و تحول و تغییر دکوراسیون منزل خود را داشتید، بتوانید یکی از این سبک ها را انتخاب و اجرا نمایید. اکنون شما به ما بگویید، کدام سبک مورد علاقه تان است؟ در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *