دکوراسیون

انواع مدل تزیینات چوبی (7 مدل وسایل تزئینی چوبی)

انواع مدل تزیینات چوبی

آیا در دکوراسیون منزل خود متوجه این نشده اید که دکوراسیون خانه کمی سرد و نچسب شده است؟ راه حل آن استفاده از تزئینات چوبی منزل است. تزئینات چوبی منزل یکی از اجزای اصلی و جدانشدنی هر یک از سبک های دکوراسیون  داخلی در منازل است. انواع مدل تزیینات چوبی باعث می شوند که دکور خانه گرم و خواستنی تر به نظر برسد. در واقع، رنگ قهوه ای انواع چوب ها که هم جذاب است و هم بخشی از طبیعت است، تاثیر بسیار زیادی روی زیبایی محیط خانه می گذارد.

با محصولات چوبی آشتی کن! این محصولات که یک حالت مینیمال و طراحی های زیبا دارند، می توانند ظاهری بسیار زیبا را به خانه شما بیاورند.

برای استفاده از چوب در وسایل تزییناتی منزل، گزینه های متنوعی از انواع چوب را در اختیار دارید که هم از نظر بافت و هم از نظر زیبایی و ظرافت و رنگ چوب باهم متفاوت هستند و هر کدام در جایگاه خود، می توانند انتخابی فوق العاده باشند. در این مطلب هم دست روی این تزئینات چوبی گذاشته ایم و می خواهیم 7 مورد از بهترین انواع مدل تزینات چوبی را به شما معرفی کنیم.

انواع وسایل و تزیینات چوبی قابل استفاده در منزل

سؤال اصلی این است که چه وسایل چوبی را در تزئینات چوبی منزل می توان به کار برد و استفاده کرد؟ با وضعیت موجود استفاده از محصولات به صرفه و کوچک در دکوراسیون خانه شما، می تواند انقلابی در دیزاین خانه شما به پا کند. حال بیایید نمونه هایی از کوسن را در رویا گالری مشاهده کنید تا متوجه شوید که چگونه با خرید یک کوسن، می توانید تغییرات مثبتی را در خانه خود ایجاد کنید.

در این مورد ما گزینه های فراوانی را می توانیم برای تزینات چوبی منزل استفاده کنیم که هرکدام مدل ها و کاربردهای متنوعی دارند. از جمله محبوب ترین این وسایل می توان به کنسول و قفسه ها، شلف های چوبی، اکسسوری و آباژور چوبی، میزهای کنار مبلی و میز تلویزیون، میز و صندلی ناهارخوری، مجسمه های چوبی و … اشاره کرد.

انواع مدل تزیینات چوبی منزل

Array

اکنون که شناخت خوبی از مدل انواع تزیینات چوبی منزل دارید، نوبت آن رسیده که با مشاهده ایده های مختلف و با جست وجو در اینترنت و پرس وجو از افراد مختلف، ایده های خوبی پیدا کنید و آن را در دکوراسیون خود به کار ببرید. در ادامه به معرفی انواع تزیینات چوبی منزل می پردازیم و ویژگی های آن ها را برای شما مورد بررسی قرار می دهیم تا آشنایی بیشتر و بهتری داشته باشید:

میز کنار مبلی چوبی

Array

یکی دیگر از انواع مدل چوب تزئینی می توان به میز جلو مبلی اشاره کرد. شاید یکی از پرطرفدارترین تجهیزات داخلی هر خانه ای، همین میز کنار مبلی باشد که انواع و جنس های مختلفی دارد. امروزه استفاده از میزهای کنار مبلی که از جنس چوب ساخته شده باشند در میان مردم بسیار رواج یافته است.

در خانه های کوچک آپارتمانی که عملاً استفاده از وسایل بزرگ امکان پذیر نیست، می توانید از چوب تزئینی برای میز کنار مبلی استفاده کنید که بسیار شیک و زیبا هستند.

طراحان این نوع میزهای کنار مبلی چوبی برای جذابیت هرچه بیشتر این محصول،  نقش و نگار و رنگ های مختلف به آن اضافه کرده اند و با افزودن کشورها، فضای بیشتری را برای استفاده برایتان فراهم کرده اند. علاوه بر میزهای چوبی، کارهای دیگری هم می تواند برای زیباتر کردن منزل خود انجام دهید و آن هم استفاده از رانر می باشد! رانر با حالت مدرنی که به خانه شما می آورد، زیبایی را در خانه شما مبحوس می کند.

میز و صندلی ناهارخوری چوبی

Array

شاید بتوان میز و صندلی ناهارخوری که از جنس چوب ساخته شده باشند را یکی از لوکس ترین و باارزش ترین وسایل منزل دانست. بدون شک شما برای خرید میز ناهارخوری انتخاب های فراوانی از نظر جنس پیش روی خود خواهید داشت؛ صندلی ها و میز ناهارخوری فلزی، ام دی اف و چوبی؛ اما پیشنهاد ما میز و صندلی ناهارخوری چوبی است.

چرا؟ دلیل آن کاملاً مشخص است؛ زیبایی بی اندازه، زیبایی و راحتی، استحکام و دوام مناسب و کافی، ایجاد حس گرم و صمیمی در خانه و هماهنگی هرچه بهتر با سایر وسایل منزل از جمله ویژگی های انتخاب میز و صندلی ناهارخوری چوبی است. میز و صندلی ناهارخوری چوبی یک زیبایی منحصربه فردی را در خانه به وجود می آورند و دکوراسیون داخلی منزل را بیشتر از هر زمانی شیک می کنند.

شاید برای شما هم جالب باشد: رانر میز ناهار خوری

میز تلویزیون

Array

میز تلویزیون یکی از اجزای جدانشدنی از وسایل و تزئینات چوبی منزل است که نوع چوبی آن، حسابی طرفدار دارد. این میزها در طرح و رنگ های با تنوع بالا طراحی و ساخته می شوند که با تمام سلایق و انواع دکوراسیون ها سازگار باشند. بیشتر طراحان دکوراسیون توصیه می کنند که یک میز با عرض بیشتر از سایز تلویزیون خود انتخاب کنید که بتوانید وسایل تزئینی چوبی دیگری در روی آن قرار دهید و دکوراسیون خود را شیک تر کنید و اما چه بهتر است که این میز چوبی باشد و زیبایی محیط تان را چندین و چند برابر کند.

کنسول های چوبی

Array

کنسول های چوبی که طی سالیان اخیر پا به عرصه رقابت گذاشته است، یکی دیگر از انواع مدل تزیینات چوبی می باشد. این نوع کنسول ها از وسایل تزئینی چوبی دیگری هستند که استفاده از آن ها در مدل ها و سایزهای متنوع، در چند سال اخیر در میان انواع سبک های دکوراسیون  ترند شده و کاربرد فراوانی دارند. از این نوع از کنسول ها برای قراردادن آینه، دکوری، تابلو، لوازم عتیقه و … استفاده می شود که سبب زیبایی هرچه بیشتر فضا و دکوراسیون می شود.

شلف های چوبی

Array

شلف ها بیشتر در مکان هایی مورد استفاده قرار  می گیرند که باید دکوری در محیط ایجاد شود و این دکور، می تواند جنس هایی مانند چوب، ام دی اف، ورق و … داشته باشد. در این بین، بهترین آن ها شلف های چوبی هستند.
شلف های چوبی دارای دوام قابل قبول تری نسبت به بقیه هستند که با استفاده از چوب های متنوع و در ابعاد مختلف بسته به نیاز مصرف کننده و خریدار، طراحی و ساخته می شوند و دستتان برای انتخاب باز است.

جالب و مفید بخوانید: کاربرد کوسن

مجسمه های دکوری

Array

در اینجا معرفی یک نوع دیگر از انواع مدل تزعینات چوبی می تواند نوید بخش یک محیط مینیمال و زیبا باشد. چوب این قابلیت را دارد که با تراشکاری، اشکال مختلفی به خود بگیرد و اکسسوری های جذابی را برای ما بسازد. با استفاده از این قابلیت چوب، مجسمه های بسیار زیبا و جذاب و شکیلی را می توان در ابعاد مختلف ساخت و از آن ها بر روی میز تلویزیون، کابینت، در کنار مبلمان خانه و … استفاده کرد.

آباژورها

Array

آباژورها یکی دیگر از مدل تزیینات چوبی منزل هستند که وسیله خوبی برای استفاده در دکوراسیون و محیط خانه و کار هستند. آباژورهای چوبی را می توانید بر اساس نیاز خود در طرح ها و ابعاد مختلف و تنوع فراوان از نظر ایستاده، سقفی و یا رومیزی تهیه و در دکوراسیون موردنظر خود استفاده کنید.

بزرگترین مزیت آباژورها آن است که صرفه جویی در مصرف انرژی را به شما هدیه می دهند و در کنار آن، زیبایی ظاهری هم دارند و محیط را روشن می کنند.

مزایا استفاده از انواع مدل تزیینات چوبی کوچک

چوب، یکی از مواد و متریال های اصلی در تولید وسایل تزئینی چوبی و مورد استفاده منازل است که با استفاده از آن می توان لوازم کاربردی و تزیینی متنوعی تهیه و تولید کرد. استفاده از چوب به جای سایر مواد همچون فلز و … در دکوراسیون داخلی به سبب ویژگی هایی است که این نوع محصول در اختیار طراحان و مصرف کنندگان قرار می دهد.

این ویژگی ها دلیل می شوند که محصولات و دکوراسیون مورد استفاده شده خاص و منحصر به فرد باشد و حس خوبی را در محیط ایجاد کند. همیشه منحصر به فرد بودن یکی از مهم ترین فاکتورهای موجود در انجام هر کاری می باشد. از خرید گرفته تا ست کردن کوسن و مبلمان!

چند مورد از ویژگی های تزیینات چوبی کوچک منزل را در زیر برای شما بررسی می کنیم:

طول عمر بالا

به طور کلی وسایل چوبی دارای طول عمر و دوام نسبتاً بالایی هستند و در مقابل عوامل و خرابی های طبیعی و محیطی، چنان واکنشی نشان نمی دهند! البته یک سری موارد مانند حشرات موذی و رطوبت هوا باعث می شود که این وسایل تزئینات چوبی منزل تحت تأثیر قرار بگیرند و از طول عمرشان کم شود. با این وجود به لطف تکنولوژی های روز، می توان با روش های مختلف، تزئینات چوبی منزل و دکور چوبی کوچک و بزرگ را در برابر این گونه خطرات حفظ کرد و مقاوم نمود.

حس آرامش

چوب به  دلیل آنکه المانی از طبیعت است، حس خوب و آرامش را به انسان هدیه می دهد. به طور کلی کلیه موادی که در طبیعت هستند و ما از آن ها به طور طبیعی استفاده می کنیم نیز همین حس را به ما می دهند. اما چوب به خاطر ساختار و بافتی که دارد بیشتر به چشم انسان آمده و استفاده بیشتری از آن می شود. با استفاده از چوب، می توان انواع مدل تزیینات چوبی کوچک را در منزل ساخت و به کار برد تا در محیط خانه جلوه ای طبیعی ایجاد کنیم و عوامل استرس زا را از خود به وسیله ی آن ها دور کنیم.

کارایی

استفاده از لوازم دکوری و تزئینی چوبی در دکوراسیون داخلی و منزل، هیچ گاه دمده نمی شود و می توان به بهترین وجه از آن ها در منزل استفاده کرد.

تنوع بالا

به طور کلی لوازم و انواع مدل تزیینات چوبی کوچک که با استفاده از چوب تهیه و ساخته شده اند، دارای تنوع بسیار بالایی هستند. تنوع بالای انواع چوب، فرم و شکل پذیری و رنگ های فراوان از جمله مزایایی است که استفاده از آن را افزایش داده است و تقریبا هر چیزی که بخواهید را می  توانید در دنیای وسایل چوبی پیدا کنید.

نکات مهم خرید وسایل تزیینی چوبی

در هنگام خرید وسایل چوبی باید به نکات مهمی توجه کرد که ما به صورت تیتر وار برخی از آن ها را برای شما لیست کرده ایم:

  • توجه داشتن به کیفیت چوب مورد استفاده در وسیله ای که برای خرید، مدنظرمان است
  • بررسی کیفیت ساخت وسیله ی چوبی از نظر برش، ساب زنی، چسب و …
  • توجه داشتن به قیمت وسیله تزیینی چوبی با توجه به فرآیند ساخت آن
  • متناسب بودن سبک وسیله تزیینی خریداری شده با دکوراسیون داخلی خانه خود

جمع بندی

و در نهایت، به عنوان جمع بندی کوتاهی از این مطلب لازم است بگوییم، فرقی نمی کند که تزئینات چوبی که خواهان استفاده از آن هستید در این مطلب بود یا خیر، در هر صورت استفاده و خرید را پشت گوش نیندازید! چرا که استفاده از تجهیزات چوبی انرژی محیط تان را کلی دگرگون می کند و شما به خوبی آن را حس خواهید کرد.

سپاس از اینکه وقتتان را صرف خواندن این مطلب در سایت رویاگالری کردید. اگر سوالی در رابطه با انواع مدل تزیینات چوبی دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان این مطلب به اشتراک بگذارید.

سوال متداول

انواع مدل تزیینات چوبی کوچک چه مزایایی دارد؟

بالا طول عمر بالا – حس آرامش – کارایی – تنوع بالا

مجسمه های دکوری برای چه مواردی در منزل استفاده می شوند؟

مجسمه های دکوری این قابلیت را ندارد که با تراشکاری، اشکال مختلفی به خود بگیرد و اکسسوری های جذابی را برای ما بسازد. با استفاده از این قابلیت چوب، مجسمه های بسیار زیبا و جذاب و شکیلی را می توان در ابعاد مختلف ساخت و از آن ها بر روی میز تلویزیون، کابینت، در کنار مبلمان خانه و … استفاده کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *