رانر

31 مدل جذاب رانر میز ناهارخوری

انواع مدل رانر میز ناهارخوری

آیا تا به حال این سوال برای شما پیش آمده که مدل رانر میز ناهارخوری چیست و یا چه مدل‌ هایی در بازار موجود است؟ ما در این مقاله به شما در این مورد همه چیز را به طور کامل شرح خواهیم داد.

در گذشته پارچه‌ ای باریک و دراز که به صورت خلاقانه طراحی شد و رانر میز ناهار خوری نامیده شد که روی رومیزی پهن میشد که در آخر هر وعده غذایی جمع و شسته می شد و به این صورت رو میزی تمیز و دست نخورده باقی می ماند‌. اما امروزه رانر به عنوان یکی از روش‌ های طراحی داخلی خانه شناخته می شود و برای آن، انواع گوناگونی ابداع شده است. ما در این مطلب شما را با انواع مدل رانر میز ناهار خوری آشنا خواهیم کرد.

آنچه در این مطلب می خوانید : نمایش

تاریخچه مدل رانر میز ناهارخوری

Array

 

همانطور که می دانید رانر چیست، احتمالا هم می دانید که استفاده از رانر به قرون وسطی بر می گردد و علت اصلی آن هم این بود که آدم‌ های آن دوره به شدت کثیف و نامرتب بودند. استفاده از رو‌میزی فقط مربوط به طبقه اشراف آن دوره می شد، اما این تمیزی و آراستگی برای افراد شلخته و سطح پایین هم لازم بود‌. بدین ترتیب خانم‌ های با سلیقه آن دوره دست به کار شدند و برای رومیزی ها، رانر طراحی کردن تا دیگر نیاز به شست‌ و‌ شو‌های غیر ضروری نباشد‌.

در همان دوره بود، دستمال سفره هم ابداع شد تا دیگر افراد دور دهان شان را با رو میزی پاک نکنند. در کنار استفاده از رانر، می توان از کوسن های جذاب با طرح های متنوع با خلاقیت در میز ناهارخوری شما استفاده کرد.

نحوه تزئین میز ناهار خوری با رانر

ویدیو بالا در اینستاگرام رویا گالری طراحی شده است که می توانید انواع ست رانر رومیزی استفاده کنید. در اینستاگرام رویاگالری مدل ها و طرح های جذاب متفاوتی می توانید پیدا کنید و سفارش خود را ثبت کنید.

ایده های مختلف برای رانر میز ناهارخوری

با چاشنی هنر در طراحی رانر میز ناهارخوری، دکوراسیون خانه جذاب تر و هماهنگ‌ تر می شود، پس با ما همراه باشید تا ایده های مختلفی از مدل رانر‌ برای میز ناهارخوری را بررسی کنیم:

1. رانر سنتی

Array

 

استفاده از ترمه‌ ها با رنگ‌ های و نقش و‌ نگار‌ها مختلف موجی از خاطرات گذشته را با خود همراه کند. رنگ‌ های استفاده شده در ترمه قابل تطبیق با بقیه اجزای خانه هست.

شما می توانید در مرکز میز‌ها از برگ‌ های خشک شده سبز به همراه شکوفه‌ های بهاری استفاده کنید و بهار و سرسبزی را مهمان خانه تان کنید، همین طور برگ‌ های خزان که پیام‌ آور پاییز، و یا گل‌ های کوهی که چشم‌ اندازی از طبیعت هستند را وارد روزمره زندگی خود کنید. همچنین در کنار رانرهای سنتی می توانید از کوسن های سنتی هم استفاده کنید که در مقاله انواع مدل کوسن به معرفی آن ها پرداخته ایم.

2. استفاده از صدف‌ های دریایی و یا سنگ‌ های زیبا

سنگ فیروزه و صدف همه این‌ ها، هم به سبک مدرن و هم سبک سنتی هم‌ خوانی دارد و استفاده از سنگ ریزه‌ ها در بستری از مقوا یا پلاستیک با کمک سیمان، یک رانر طبیعی و جذاب را ایجاد می کند. در میان چندین مدل رانر میز ناهارخوری شما باید با سلیقه خود را به کار گرفته و مدل منطبق با خانه خود را انتخاب کنید.

3. استفاده از تزئینات فانتزی درخشان

استفاده از جلای فلزی درخشان در جشن‌ ها شادی بیشتری را همراه خود می کند و یک روز خاطره‌ انگیز را در ذهن‌ ها به ثبت می رساند.

4. رانر سفید ساده

Array

 

این طرح به راحتی با هر طراحی هماهنگ می شود، اگر به دنبال یک طرح نیمه مدرن هستید، رانر سفید ساده برای این کار به شما کمک خواهد کرد. چیزی که این طرح را دوست داشتنی می کند سادگی آن است. با اینکه توجه زیادی را به خودش جلب نمی کند، ولی باعث می شود بقیه اجزای روی میز بتوانند بدرخشند و جلوه کنند. علاوه بر آن با خرید رانر طرح داماس مخمل می توانید جلوه ای زیبا و جذابی را به میز ناهار خوری خود بدهید.

5. اندازه‌ های مختلف رانر‌ها

یکی از روش‌ های معمول استفاده از رانر رومیزی، پهن کردن آن در مرکز و در راستای میز ناهار خوری هست. رانر می تواند کل رو‌میزی را بگیرد و یا بخشی از رومیزی معلوم باشد. بعضی وقت‌ ها هم رانر طولش کمتر از رومیزی است و این باعث می شود توجه بیشتری را به خودش جلب کند. با توجه به اندازه های مختلف رانر، روش های چیدمان رانر مثل روش های چیدمان کوسن متفاوت می باشد که در این مقاله به روش های چیدمان مدل رانر میز ناهارخوری پرداخته ایم.

6. استفاده از چند رانر در راستای هم

Array

 

یکی از دیگر طراحی ها برای مدل رانر میز ناهار خوری این هست که از چند رانر در راستای هم استفاده کنیم که رانر‌ها می توانند امتداد داشته باشند و از میز ناهار خوری آویزان شوند.

7. استفاده از جنس‌ های مختلف رانر

رانر‌ها می توانند از جنس پارچه (ابریشمی، کتان، و پلی استر) و یا از جنس پلاستیک، پلاستیک مقاوم (وینیل)، و کاغذ باشد.

8. شلوغ در کنار ساده

Array

ترکیبی از طرح‌ های ترمه و ترنج در کنار طرح‌ های ساده، یک رانر دیدنی را خلق خواهد کرد.

9. استفاده از کیسه‌ های قهوه

با دوختن کیسه‌ های قهوه به یکدیگر یک رانر زیبا و حرفه‌ ای بسازید. طرح‌ های مختلفی از کیسه قهوه وجود دارد که با دو ختن آن‌ ها طرح‌ های دلپذیری را می توان ایجاد کرد.

10. عرض‌ های مختلف رانر‌ها

Array

 

عرض‌ های کوچک، همراه خودشان طرح‌ های کمتری دارند، پارچه‌ کمتری مصرف می کند، فضای کمتری از رومیزی را می گیرند و از رومیزی ها ارزان‌ تر هستند.

11 . استفاده از شابلون و الگو

Array

شما می توانید با استفاده از شابلون و الگو، مناسبت‌ های مختلفی را مثل شب یلدا، مناسبت‌ های مذهبی و سال نو را روی رانر طراحی کنید.

12. تکه دوزی های شش ضلعی

احتمالا اگر اهل بافتنی باشید، همیشه کلاف‌ هایی از کارتان باقی می ماند، شما می توانید با قلاب بافی، تکه‌ های ۶ ضلعی بسازید که با وصل کردن آن‌ ها یک رانر منحصر به فرد داشته باشید. این مدل رانر میز ناهارخوری بسیار زیبا است.

شما از پارچه‌ های مختلف نیز می توانید برای این کار استفاده کنید‌، این روش یکی از به صرفه‌ ترین رانر‌هایی هست که با حداقل وسایل و تجهیزات می توان درست کرد. شما می توانید رنگ‌ های مناسب هر فصل را به کار ببرید تا نمای داخل خانه با نمای بیرون خانه یک دست و هماهنگ باشد.

13. استفاده از گل‌ های طبیعی بزرگ

Array

یکی از لطیف‌ ترین و زیبا‌ ترین طراحی ها استفاده از گل‌ های بزرگی مثل گل آفتابگردان هست. گل آفتابگردان نمادی برای دوستی و صمیمت هست. استفاده از آن به عنوان رانر باعث ایجاد فضای شادی و سرزندگی می شود. برای نگه داری گل‌ ها به طور طولانی مدت، می توانید آن‌ ها را خشک کنید و برای همیشه از آن‌ ها لذت ببرید. وجود گل در دکوراسیون اتاق نشیمن شما باعث ایجاد شادابی در دیزاین خانه می شود.

14. استفاده از شمع‌ های رنگی

شمع‌ های رنگی را به قسمت‌ های کوچک‌ تر تقسیم کنید و آن‌ ها را به یک پایه محکم مثل فویل یا آلومینیم متصل کنید. با یک چیدمان زیبا، شما صاحب یک رانر منحصر به فرد و خلاقانه شوید.

15. استفاده از نمد‌ های رنگی

کار کردن با نمد بسیار راحت است‌. با طیفی از رنگ‌ ها یک، مدل رانر میز ناهارخوری رنگین کمانی بسازید.

16. استفاده از الیاف کنف

Array

 

اگر به دنبال یک رانر ساده هستید و در عین حال می خواهید رانر‌تان جزئیات بیشتری داشته باشد استفاده از الیاف کنف بهترین گزینه است. از آن جایی که میز ناهارخوری یکی از بخش هایی است که خیلی به چشم مهمانان می آید شما می توانید با خرید رانر طرح ترکیبی پتینه طوسی جلوه زیباتری به میز ناهارخوری خود بدهید. این رانر میز ناهارخوری در سایزهای مختلف در سایت رویا گالری موجود می باشد.

17. استفاده از گل‌ های مصنوعی و کاغذی

یک رانر شگفت‌ انگیز! شما می توانید رنگ گل‌ های مصنوعی را نیز با رنگ اتاق هماهنگ کنید. نکته حائز اهمیتی که باید به آن توجه کنید، شستشوی رانر می باشد. شستشوی رانر مثل شستشو کوسن مراحلی دارد که باید به آن توجه کنید.

18. استفاده از عکس‌ های خاطره‌ انگیز

این طرح یکی از روش‌ های جالب برای تازه کردن خاطرات در مناسبت‌ های خاصی مثل سالگرد ازدواج، جشن تولد، و جشن‌ های خانوادگی هست. استفاده از پرینت رنگی عکس‌ ها به عنوان رانر مفهوم خانواده و افراد مهم زندگی امان را تجدید می کند.

19. رانر چوبی

Array

استفاده از تکه چوب‌ های مختلف این امکان را برای ما فراهم می کند تا بیشتر با طبیعت مانوس شویم و با خرید 3 عدد جاشمعی چوبی که مناسب است برای دکوری و رومیزی حس بهتری را از آن دریافت کنید.

20. استفاده از فرفره‌ های کاغذی

شاید این ایده برای سرو غذا مناسب نباشد ولی برای زمانی که مرکز میز خلوت هست و نیاز به گذاشتن ظروف نیست، شاید گزینه‌ خوبی برای مدل رانر میز ناهار خوری باشد.

21. استفاده از کلکسیون‌ های مختلف

Array

 

اگر شما علاقه‌ مند به جمع کردن و نگه داری چیز‌های جذاب و جالب هستید، وقتش رسیده که از کلکسیون‌ تان به عنوان رانر استفاده کنید.

22. استفاده از تخته سیاه

با قرار دادن تخته سیاه و در کنار آن استفاده از تخته سرو چوبی و نوشتن کلمات محبت‌ آمیز برای افراد مهم زندگی، می توانیم وعده‌ های غذایی مان را به یکی از بهترین اوقات تبدیل کنیم.

23. رانر دوخته نشده

شما می توانید با استفاده از بخار آب و اتو رانر خودتان را طرح بدهید، بدن اینکه آنرا بدوزید.

24. استفاده از سکه

سکه‌ های مختلفی را روی پلاستیک یا پلی استر متصل کنید و یک نمای دیدنی را برای مناسبت‌ های مختلف ایجاد کنید.

همچنین لازم به ذکر است که در کنار استفاده از رانر میز ناهارخوری، ست کردن کوسن و پرده هم بسیار حرکت جذابی است که می توانید در خانه خود آن را به کار ببرید.

25. استفاده از میوه‌ های خشک شده

کافیست به مدت چند هفته میوه های مورد علاقه تان در هر فصل را خشک کنید. با آمدن هر فصل، به مقدار میوه های خشک شده اضافه کنید. قبل از هر وعده غذایی به عنوان پیش‌ غذا می توانید از این میوه های خشک شده میل بفرمایید.

بیشتر بخوایند: 12 سبک دکوراسیون داخلی برتر 1401

26. استفاده از نقاشی های کودکان

از کودک دلبندتان بخواهید با رنگ انگشتی ها روی پارچه نقاشی بکشند. مطمئن باشید این کار باعث افزایش عزت نفس فرزندتان و ایجاد رابطه‌ گرم و صمیمی بیک شما و او می شود، از آن گذشته رانر شما خیلی جذاب هست.

27. استفاده از برگه‌ های یک دفتر قدیمی

افرادی که به خواندن کتاب و نویسندگی علاقه‌ مند هستند، احتمالا دوست دارند فضای اطرافشان را هم با نمای کتاب بیارایند، با کمی طراحی مثل پانچ کردن و چسباندن آن‌ ها به نخ‌ های کنفی یک کتابخانه‌ منحصر به فرد را به شما هدیه می دهد.

28. استفاده از روسری ها

خیلی از روسری های رنگی رنگی که خیلی وقت است استفاده نمی کنیم، داوطلب درست کردن مدل رانر میز ناهارخوری هستند. با ایجاد طیف‌ های وسیعی از رنگ‌ ها‌، شما یک نقاش رانر خواهید بود.

29. حصیر

Array

اگر فضا شما برای استفاده از حصیر مناسب هست، با کمی طراحی و استفاده از رنگ متغایر با رومیزی، کمک بگیرید.

30. استفاده از کاغذ کادو

شما می توانید با استفاده از کاغذ کادو‌هایی که از آن‌ ها لذت میبرید یک رانر دیدنی بسازید.

31. استفاده از قالیچه

Array

قالیچه، طرح‌ ها و الگو‌های مختلفی دارد که به عنوان رانر می توان از آن استفاده کرد. از مزایای استفاده از قالیچه این هست که هر وقت کار شما از رانر تمام شد، قالیچه را می توانید روی کف زمین پهن کنید و دوباره از آن استفاده ببرید.

جمع بندی

همانطور که می دانید رانر چیست و مزیت های فراوان رانر، از مواردی است که بسیار جلب توجه می کند. یکی از مزایا استفاده از رانر این هست که به راحتی از یک مناسبت به مناسبت دیگر قابل تبدیل هست و به راحتی می توان به هزاران شکل آن‌ ها را آرایش داد. این ویژگی باعث به‌ صرفه و اقتصادی شدن آن می شود. برای داشتن مدل‌ های مختلفی از رانر‌ها نیازی نیست که حتما هزینه‌ خیلی زیادی را بابت آن بپردازید.

با کمی خلاقیت می توان یکی از بهترین‌ ها را متعلق به خود کرد. ما در رویا گالری تمام سعیمان بر این بود که بهترین ایده‌ ها را برای مدل رانر میز ناهار خوری ارائه دهیم، امیدواریم که در این مقاله مدل رانر مورد علاقه تان را پیدا کرده باشید.


سوالات متداول

معرفی چند ایده برای مدل رانر میز ناهارخوری

انواع مدل های بسیاری برای رانر میز ناهارخوری وجود دارد که می توان به مهم ترین آن ها اشاره ای کرد که در مقاله هم بیشتر توضیح داده شده است. مدل حصیری، مدل رانر سفید ساده، رانرهای شش ضلعی و … می توان نام برد.

چگونه یک طراحی نیمه مدرن برای رانر داشته باشیم؟

با استفاده از رانر مدل سفید کامل می توانید یک طراحی نیمه مدرن را تجربه کنید و روشنایی را به خانه خود بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *