دکوراسیون

چطوری یک دکوراسیون داخلی مدرن طراحی کنیم؟

دکوراسیون داخلی مدرن

دکوراسیون داخلی مدرن یکی از سبک های منازل است که این سبک دارای زیبایی بدون پیچیدگی است. سبک مدرن بر فرم های مرتب، الگوهای معاصر و یک جریان یکدست برای سبک مدرن در طراحی داخلی و خارجی استوار است که باعث ایجاد شیک بودن منازل شما می شود. همواره وجود کوسن های شیک و جذاب می تواند باعث زیبایی خاصی در دکوراسیون داخلی مدرن خانه شما شود. ادامه این مطلب به یادگیری اصول اولیه درمورد طراحی یک خانه مدرن کمک خواهد کرد.

سبک مدرن در طراحی داخلی

یکی از ویژگی های مهم در سبک مدرن در طراحی داخلی پنجره های بزرگ می باشد. در این سبک اصطلاحا گفته می شود که خانه های مدرن، فضاهای داخلی را بیرون برده و فضاهای خارجی را به داخل منزل می آورند. شما می توانید بیرون را با زیبایی تمام به درون منزل خود بیاورید. پنجره ها را بدون پرده بگذارید، می توانید از کاغذ دیواری نیز استفاده کرده و یا وسایل دیگری را به شکل طبیعی در اتاق خود قرار دهید که با نور طبیعی کاملا منطبق شوند.

اکسسوری های جذابی مثل رانر رومیزی می تواند به زیبایی های یک خانه با دکوراسیون مدرن بیافزاید. همانطور هم که می دانید رانر به طور کلی رانر یک وسیله مدرن در دکوراسیون منزل می باشد. وسایل دکوراسیون اتاق در سبک مدرن نیز معمولا به میز، کاناپه و وسایل دیگری محدود می شوند.

استفاده از رنگ های خنثی و تیره نیز یکی دیگر از ویژگی های اصلی دکوراسیون مدرن هستند.

مبلمان در سبک مدرن

Array

امروزه در بسیاری از منازل از دکوراسیون داخلی مدرن استفاده می کنند. برای داشتن دکوراسیون مدرن باید وسایل نیز با این دکوراسیون هماهنگ باشند تا زیبایی منازل را دوچندان کنند. مبلمان در سبک مدرن معمولا گران قیمت می باشند، اما کپی هایی از این نوع مبلمان نیز وجود دارند که به همان شکل هستند و همان کارایی را دارند و دارای قیمت پایین تر است.

باید به این نکته توجه کنید که در سبک مدرن نباید فضای خانه شلوغ باشد و به همین دلیل تعداد مبلمان استفاده شده در این سبک بسیار کم است. برای تزیین خانه به صورت مدرن می توانید یک تکه زیبا از سبک مدرن، مانند کاناپه ای ساده و مدل کوسن با رنگی خنثی برای مبلمان در منزل قرار دهید و آن را با تکه های دیگری که به سبک مدرن ارتباطی ندارند، تکمیل کنید.

فضاهای داخلی در دکوراسیون داخلی مدرن طبیعی هستند و زیاد سخت گیرانه نیستند. مبلمان در دکوراسیون مدرن برای این که جلوه بهتری داشته باشند می توانید از چیدمان کوسن در کنار آن ها استفاده کنید.

البته روکش های مبلمان باید به رنگ  های خنثی و پارچه  هایی که برای مبلمان استفاده می شود باید از جنس نخ، پشم، کتان و کنف باشد تا طبیعی به نظر بیایند. اجزای دیگر مبلمان نیز باید ساده باشند و وسایل اضافی نداشته باشند. کوسن ها هم بهتر است دارای شکل  های هندسی ساده باشند.

هندسه های فوق العاده با منحنی های زیبا به دکوراسیون مدرن یک جذابیت خاصی می بخشد. در این سبک از پارچه  های سنگین مانند کرباس و کشباف استفاده می شود. این پارچه  ها که مخصوص دکوراسیون داخلی مدرن می باشند امروزه طرفداران زیادی دارد.

نورپردازی که در سبک مدرن استفاده می شود به دکوراسیون مدرن حالت نمایشی می دهد. لوازم روشنایی که در این سبک استفاده می شوند از جذابیت ویژه ای برخوردار هستند، زیرا کانون توجه در دکوراسیون مدرن لوازم روشنایی است.

آشپزخانه به سبک مدرن

Array

آشپرخانه ها در دکوراسیون داخلی مدرن با وسایل نمایشی و جدید و رنگ های زیبا با لبه های برش خورده به نمایش گذاشته می شوند. قوانین سادگی در این سبک شامل این است که کابینت ها دارای درهای ورقه ای هستند اپن آشپزخانه دارای لبه ساده است و از ابزارهای شلوغ در آن استفاده نشده است. آشپزخانه در دکوراسیون مدرن به این صورت است که باید کابینت های دردار را با کابینت هایی که مدل ساده دارند جایگزین کنید و کفپوش مناسب استفاده نمایید و یا برای دیوارهای بین کابینت ها سرامیک های رنگی به کار ببرید.

برای داشتن دکوراسیون داخلی مدرن می توانید از آثار هنری سبک مدرن هم استفاده کنید که دکوراسیون را تکمیل می کند و به راحتی آن ها را می توانید خریداری کنید. در سبک و دکوراسیون مدرن از ترکیب رنگ های گرم و زمینی که بیشتر تمایل به رنگ های چوب های طبیعی دارند، استفاده می شود و سایه هایی با رنگ های تیره به این ترکیب رنگ ها اضافه می شود. البته در ترکیب رنگ های این سبک دکوراسیون قوانین زیادی وجود ندارد و همچنین می توانید از انواع مدل تزیینات چوبی برای چیدمان زیباتر آشپرخانه خود استفاده کنید.

اتاق خواب به سبک مدرن

برای طراحی دکوراسیون داخلی مدرن اتاق خواب در اتاق از یک تخت کوتاه استفاده کنید و دو پاتختی قرار دهید و بر روی آن ها دو چراغ قرار دهید. برای تزیین اتاق می توانید از مجسمه استفاده کنید و یا روی دیوار نقاشی کنید. از لوستر، کاغذ دیواری و قالیچه برای زیبا شدن دکوراسیون مدرن استفاده کنید. همچنین می توانید یک میز آرایشی با یک صندلی مدرن در اتاق خواب قرار دهید.

اتاق پذیرایی به سبک مدرن

Array

مکانی که بیانگر سلیقه صاحب خانه است، اتاق پذیرایی می باشد. در نتیجه برای دکوراسیون داخلی مدرن برای مبلمان می توانید از کوسن نشیمن، میز ناهارخوری، دیوارهای رنگی، تلویزیون و وسایل دکوری استفاده کرد. برای مدرن نشان دادن اتاق پذیرایی می توان از چند شمع با رنگ های روشن نیز استفاده کرد. بهتر است برای داشتن اتاق پذیرایی به سبک مدرن از مبلمان راحتی استفاده کنید زیرا مبلمان کلاسیک و یا استیل برای این سبک مناسب نیستند.

همچنین اگر می خواهید حس خوبی در خانه مدرن داشته باشید استفاده از رانر میز ناهار خوری با صندلی های زیبا می تواند گزینه مناسبی برای دکوراسیون مدرن باشد. برای زیباتر شدن میز از رومیزی و رانرهای مدرن استفاده کنید.

برای تزیین اتاق پذیرایی می توانید در بالای میز ناهارخوری از چراغ  های دکوری استفاده کنید.

سرویس بهداشتی به سبک مدرن

برای داشتن دکوراسیون داخلی مدرن باید در تمام بخش های خانه این سبک رعایت شود. در سرویس بهداشتی به سبک مدرن از رنگ های آبی روشن، بنفش، سبز و نارنجی استفاده کنید زیرا به انسان آرامش روحی و جسمی می دهند در این مکان نور پردازی باید به صورت ملایم باشد. مدرن بودن سرویس بهداشتی فقط استفاده از رنگ های سیاه و سفید نیست بلکه امروزه از طیف رنگی متنوعی برای این مکان استفاده می شود.

6 نکته برای زیبایی دکوراسیون داخلی مدرن

Array

ترکیب متناسب

ترکیب مناسب در دکوراسیون داخلی سنتی می تواند حس خاصی را به شما منتقل کند به عنوان مثال استفاده از میز چوبی می تواند ترکیب زیبا و خاصی با یک نیمکت مشکی ایجاد کند.

ترکیب رنگ تیره

دکوراسیون مدرن با کاربرد رنگ  های تیره  و تاریک مخالفتی ندارد. دکوراسیون می تواند با سایه های ملایم تر نیز همراه باشد تا آن خشونت بصری را کاهش دهد. رنگ های تیره متعلق به فضاهای روشن جلوه بهتری دارند.

استفاده از گیاهان

Array

استفاده از گیاهان صرفا به فضاهای مدرن مربوط نمی شود. استفاده از گیاه جلوه زیبایی به دکوراسیون منازل می دهد. همچنین گیاهان گلدانی به خانه حس زندگی می دهند. البته از گیاهان در چیدمان بالکن می توان برای زیبایی بیشتر استفاده کرد.

نور طبیعی

استفاده از پرده های سنگین نشانه کمال صاحب  خانه است، اما امروزه یکی از طراحی های لوکس در دکوراسیون مدرن، استفاده  از نور طبیعی در فضاهای داخلی است. به حداقل رساندن چیزهایی که جلوی پنجره ها را می گیرند یا حذف آن ها، یکی از ساده ترین ایده ها در دکوراسیون مدرن است که در هر فضایی قابل اجرا است.

استفاده از وسایل فلزی

برای زیبا شدن دکوراسیون داخلی مدرن از فلزات مختلف یا ترکیبی از آن ها استفاده می شود. فلز عنصر مهمی در دکوراسیون مدرن است از کوچک ترین جزئیات فلزی مانند ابزارآلات تا فلزاتی در ابعاد بزرگ تر مانند چهارچوب مبلمان در منازل به سبک مدرن استفاده می شود.

استفاده از قفسه

Array

استفاده از قفسه های باز در آشپزخانه و یا کتابخانه ایستاده در اتاق نشیمن، در زیبایی دکوراسیون مدرن بسیار مؤثر است. فضای سفید یا فضای خالی بین اشیا با قفسه بندی باز به هم وصل می شوند و به کل آن فضا، زیبایی می دهند.

یک روش پرطرفدار در سبک مدرن در طراحی داخلی که بین طراحان مختلف بسیار رایج است، قراردادن یک وسیله متفاوت در فضا است. مانند آویزان کردن آینه گرد در کنار قاب عکس  یا قراردادن تک صندلیِ با رنگی متفاوت نمونه های ایده دکوراسیون مدرن هستند.

نتیجه گیری

در دکوراسیون داخلی مدرن هرچه کمتر وسیله وجود داشته باشد، بهتر است. فضای خالی دیوارها و بین مبلمان و بخش های فوقانی سقف به اندازه وسایل با اهمیت هستند. در این سبک باید همه چیز ساده و بدون زرق و برق باشد و اگر می خواهید در خانه مدرن قالی نیز داشته باشید باید از قالی با شکل ها و خطوط ساده استفاده کنید.
پیشنهاد می کنیم برای خرید رومیزی و رانر به فروشگاه معتبر رویا گالری مراجعه کنید که دارای رومیزی و رانر در مدل، رنگ و جنس های متنوع است.

سوالات متداول

6 نکته برای زیبایی دکوراسیون مدرن چیست؟

ترکیب متناسب – ترکیب رنگ تیره – استفاده از گیاهان – نور طبیعی و سایر نکات که اطلاعات بیشتر در این مقاله بیان شده است.

فضاهای داخلی در دکوراسیون داخلی مدرن به چه صورت هستند؟

فضاهای داخلی در دکوراسیون داخلی مدرن طبیعی هستند و زیاد سخت گیرانه نیستند. مبلمان در دکوراسیون مدرن برای این که جلوه بهتری داشته باشند می توانید از چیدمان کوسن هم استفاده کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *