دکوراسیون

بهترین طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون اتاق خواب

طراحی و دیزاین دکوراسیون داخلی منزل یکی از کارهای بسیار هیجان انگیز است که افراد زیادی علاقه مند به انجام آن هستند. طراحی دکوراسیون داخلی منزل قسمت های زیادی را شامل می شود که یکی از مهم ترین آن ها اتاق خواب است. دلیل این مسئله به گفته روانشناسان باز می گردد که می گویند هر فرد سالم به طور میانگین یک سوم از عمر خود را در اتاق خواب سپری می کند.

بنابراین دکوراسیون اتاق خواب از اهمیتی دو چندادن برخوردار است. اگر می خواهید جلوه بهتری به دکوراسیون اتاق خواب خود بدهید می توانید کنار مبلمان اتاق خواب از کوسن استفاده کنید. در ادامه با بهترین دکوراسیونی که می توان برای یک اتاق خواب طراحی و اجرا کرد آشنا می شوید پس تا پایان این مطالب در کنار ما بمانید.

5 نکته مهم در مورد دکوراسیون اتاق خواب

Array

 

برای شروع طراحی و دیزاین دکوراسیون اتاق خواب نکات ریز و درشت بسیاری وجود دارد که بایستی توجه یکسانی به همه آن ها شود. این نکات از جزئیات بسیار ریز در اتاق خواب تا قسمت های بزرگ و چشمگیر را شامل می شوند. اگر همین اول کار در اتاق خود یک میز دارید می توانید برای زیبایی بیشتر میز اتاق تان از رانر رومیزی استفاد کنید. البته پیرو این مطلب برخی از این نکات را بیان خواهیم کرد تا شما بتوانید با بهره گیری از آن ها بهترین دکوراسیون ممکن را طراحی و پیاده سازی نمایید.

1. روشنایی را توزیع کنید

آن چه که در گذشته غالبا در دکوراسیون داخلی سنتی شاهد استفاده از آن بودیم اتکا به نور طبیعی که از طریق پنجره ها وارد می شد و یک لامپ به عنوان روشنایی مرکزی بود. این موضوع به مرور باعث ایجاد دلزدگی شد و از طرفی راه هایی وجود داشت که به کمک آن ها می توانستند مصرف برق را کمتر کنند و در کنار آن جلوه زیباتری را برای اتاق خواب شما به ارمغان بیاورند.

چراغ های روباز، چراغ کف، چراغ رومیزی، چراغ آویز، چراغ خواب و مطالعه از انواع تولید کننده های روشنایی هستند که به کمک آن ها می توانید نور را در اتاق توزیع نمایید.

2. جلوگیری از شلوغی بیش از اندازه

Array

 

یکی از دلایلی که معمولا باعث آزردگی افراد می شود شلوغی بیش از اندازه اتاق خواب است که در آن روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون رعایت نشده است از این رو آرامش را مختل می کند و طبیعتا به دنبال آن می تواند به یک خواب سالم آسیب برساند. بهترین دکوراسیون اتاق خواب، در الویت دکوراسیونی است که شما در آن احساس آرامش کنید؛ بنابراین سعی کنید با حذف وسیله های اضافی و ایده گرفتن از سبک های مینیمال اتاق خواب را هر چه ساده تر طراحی نمایید.

3. لمس نرم را در یک نقطه متمرکز نکنید!

اولین وسیله ای که در هر اتاق خواب به چشم می خورد یک تخت خواب است که به طور رایج در نقطه کانونی واقع شده است. این اولین لمس نرمی است که در اتاق خواب شما وجود دارد. اگر از لمس نرم های دیگری همچون پاف ها، پرده، فرش و روانداز های مخملی در دیگر نقاط خواب استفاده نکنید، ظاهر سخت دیگر نقاط باعث بد چهرگی اتاق خواب شما خواهد شد.

4. علاقه خود را فراموش نکنید!

با وجود اینکه رعایت اصول مربوط به چیدمان می تواند بهترین اتاق خواب را برای شما به وجود بیاورید، اما اگر شما به آن علاقه ای نداشته باشید به راحتی می توان گفت که این دکوراسیون بی ارزش است؛ چرا که راحتی و احساس آرامش شما در الویت هر چیزی قرار دارد. بنابراین پیش از اجرا و رعایت هر نکته بهتر است ابتدا به سلیقه خود توجه نمایید. البته برای راحتی بهتر می توانید از کوسن نشیمن هم در اتاق خواب خود استفاده کنید

5. سقف را فراموش نکنید.

Array

اگر نمونه کارهای یک متخصص طراحی دکوراسیون داخلی که مبتدی می باشد و به تازگی کار خود را شروع کرده است ببینید، بدون شک سقف های خالی و بدون هیچ ایده ای را در کارهای آن ها شاهد هستید. اگر می خواهید دکوراسیون اتاق خواب شما، یک دکوراسیون بی نقص و بی نظیر باشد، ست کردن کوسن و مبلمان می تواند جلوه زیبایی به اتاق خواب تان بدهد. از این رو حتما برای سقف نیز به دنبال ایده هایی جدید باشید.

انواع طرح و سبک اتاق خواب

برای طراحی و دیزاین اتاق خواب سبک های متنوعی وجود دارد که شما می توانید با بهره گیری از هر یک از آن ها از داشتن یک دکوراسیون بسیار زیبا لذت ببرید. کمک و ایده گرفتن از سبک ها مزیت های بسیاری دارد، از جمله آن که شما راحت تر می توانید المان هایی که با سبک اتاق خواب شما همخوانی دارند را پیدا کنید و خریداری نمایید. در ادامه تنها به معرفی برخی از این سبک ها خواهیم پرداخت.

  • اتاق خواب سنتی
  • اتاق خواب مدرن
  • اتاق خواب صنعتی
  • اتاق خواب با فضای ساحلی
  • سبک آسیایی
  • سبک کلبه
  • سبک مدرن شهری
  • سبک مدیترانه ای

5 المان مهم در دکوراسیون اتاق خواب

دکوراسیون داخلی شامل اجزای مختلفی است که هر یک از آن ها به بهترین شکل ممکن انتخاب شوند تا یک دکوراسیون بی همتا به وجود بیاید. دکوراسیون اتاق خواب نیز از این اصل مستثنی نیست. تمامی اجزای یک اتاق خواب خوب، باید به درستی انتخاب شود تا بتوان از دیدن یک دکوراسیون بی نظیر و بسیار زیبا لذت برد.

در ادامه به معرفی بهترین آیتم هایی که می توان برای یک اتاق خواب خوب به کار برد می پردازیم تا شما با بهره گیری از آن ها یک دکوراسیون مجلل و زیبا برای اتاق خواب خود طراحی و اجرا کنید. آیتم هایی که معمولا در اکثر اتاق خواب ها به چشم می خورند شامل: سرویس خواب، کمد، کاغذ دیواری، پرده و… می باشد. لازم به ذکر است که موارد ذکر شده، آیتم های اصلی می باشند که وجود آن ها ضروری است اما شما می توانید از آیتم های متنوع و متعدد دیگری نیز استفاده نمایید.

1. رنگ اتاق خواب

Array

بی توجهی به رنگ اتاق خواب، عواقب و نتایج بسیار نامطلوبی را می تواند بر جای بگذارد. با توجه به اصول روانشناسی رنگ، رنگ اتاق خواب باید رنگ هایی آرام بخش باشد، رنگ های همچون سفید، سبز، آبی، کرم و…. سعی کنید از رنگ های تیره و یا رنگ هایی که باعث ایجاد احساس شلوغی می شوند دوری کنید.

2. سرویس خواب

انتخاب درست و مناسب سرویس خواب یکی از مسائل پر اهمیت می باشد. دلیل این اهمیت فراوان، طبق آن چه که پیش از این ذکر شد سپری شدن یک سوم عمر و یا شبانه روز در اتاق خواب است. به گفته روانشناسان هر فرد سالم نیازمند 8 ساعت خواب مفید در هر شبانه روز است تا فعالیت های جسمی و روحی او به نحو احسن صورت پذیرند. با توجه به این مهم، سرویس خوابی که انتخاب می کنید باید از نظر سلامت فیزیکی کاملا بدون نقص باشد و شما بتوانید به راحتی روی آن استراحت کنید. بهتر است هنگام خرید توجه نمایید که سرویس خواب مورد نظر شما دارای تاییدیه های سلامت و طب باشد.

نکته دیگری که هنگام خرید سرویس خواب برای پیاده سازی بهترین دکوراسیون اتاق خواب آن را در نظر بگیرید، سبک سرویس خواب است.

سبکی که سرویس خواب انتخابی شما دارا است، باید با سبک باقی قسمت های خانه نیز همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال اگر دکوراسیون باقی قسمت های منزل شما دارای سبک سنتی است، اتاق خواب نیز طبیعتا باید دارای این سبک باشد و داخل آن از انواع مدل تزیینات چوبی استفاده کنید.

3. کمد یا کمد دیواری

Array

کمد دیواری یکی از المان های بسیار کاربردی است که هنگام طراحی دکوراسیون اتاق خواب به هیچ وجه از آن صرف نظر نکنید. این آیتم باعث می شود که اتاق خواب شما بسیار منظم تر به چشم بیاید و وسایل مختلفی که نمی خواهید در مقابل دید باشند را در خود جای می دهد.

امروزه شاهد تولید و فروش انواع مختلفی از کمد ها هستیم که افراد با توجه به عوامل اثر گذاری همچون : فضای اتاق خواب، سلیقه خود، بودجه و… اقدام به انتخاب کمد دیواری می نمایند.

4. کاغذ دیواری

کاغذ دیواری یکی از متریال های نسبتا جدید برای پوشاندن دیوارها می باشد. امروزه با توجه به پیشرفت علم طراحی سبک دکوراسیون داخلی شاهد تنوع بی نظیری در انواع مختلف کاغذ دیواری هستیم. پیرو این مطلب دست افراد در انتخاب کاغذ دیواری باز است و می توانند با در نظر گرفتن سلیقه خود و سبک کلی دکوراسیون اتاق خواب کاغذ دیواری مناسب را انتخاب کنند. انتخاب کاغذ دیواری یکی از موضوعاتی است که باید دقت زیادی به آن شود، چرا که تا حدود بسیار زیادی در معرض دید افراد قرار دارد و به طور کلی بخش اعظمی از اتاق خواب را فرا می گیرد.

5. انتخاب پرده

Array

انتخاب پرده برای اتاق خواب یکی از مسائلی است که وابستگی بسیاری به موضوع ست کردن کوسن و پرده دارد. در انتخاب پرده مناسب اتاق خواب، فقط سلیقه شما دخیل نیست، بلکه بایستی با توجه به شمالی یا جنوبی بودن اتاق خواب، ابعاد اتاق، سبک کلی دکوراسیون اتاق، رنگ های به کاررفته در طراحی دکوراسیون آن و… اقدام به انتخاب و خرید پرده برای اتاق خواب نمایید.

سخن پایانی

امروزه شاهد اهمیت روزافزون دکوراسیون داخلی هستیم. برای اتاق خواب نیز به عنوان یکی از قسمت های مهم هر خانه باید بهترین دکوراسیون انتخاب و در ادامه پیاده سازی شود. همان طور که تا کنون ذکر کردیم دکوراسیون اتاق خواب شامل عناصر مختلفی می شود که انتخاب درست هر یک از آن ها باعث می شود یک دکوراسیون بسیار زیبا خلق شود. مجموعه رویا گالری یکی از مجموعه های بسیار مجهز است که خانم های خانه دار و یا متخصصان طراحی دکوراسیون داخلی می توانند برای خرید انواع آیتم های یک اتاق خواب  با شکوه و بسیار زیبا و همچنین انواع رانر و رومیزی از محصولات این مجموعه دیدن و خریداری نمایند.

5 المان مهم در دکوراسیون اتاق خواب چیست؟

رنگ اتاق خواب - سرویس خواب - کمد یا کمد دیواری و...

کمد یا کمد دیواری چه نقشی در دکورراسیون اتاق خواب دارد؟

کمد دیواری یکی از المان های بسیار کاربردی است که هنگام طراحی دکوراسیون اتاق خواب به هیچ وجه از آن صرف نظر نکنید. این آیتم باعث می شود که اتاق خواب شما بسیار منظم تر به چشم بیاید.

میزان رضایت شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *