کوسن

بهترین ایده های جذاب ست کردن کوسن و پرده

ست کردن کوسن و پرده

در این مقاله قصد داریم روی خلق زیبایی‌ شناختی خانه شما کار کنیم. یکی از سخت‌ ترین کار‌ها برای طراحی خانه، ست کردن اجزای مختلف آن است، مخصوصا ست کردن کوسن و پرده که می‌ تواند نمادی برای هماهنگی و یک دستی خانه باشد.

اگر روی نظم و یکپارچگی اجزای خانه کار می‌ کنید، خیلی مهم هست که چه طور پرده و کوسن‌ هایتان را انتخاب می‌ کنید. در ادامه بهترین ایده های ست کردن کوسن و پرده در سال 1401 را در رویاگالری بخوانید و توانایی استفاده از طرح های بهتر و مناسب تری را دارا باشید.

اهمیت و لزوم ست کردن

Array

بعضی از افراد ست بودن و هماهنگی وسایل خانه برایشان خیلی اهمیت دارد، در مقابل افرادی هستند که دوست دارند که وسایل خانه هر کدام نقش و‌ نگار‌های مختلفی داشته باشد و هنر را این می‌ دانند که با وجود این تفاوت‌ ها، هماهنگی و ست نسبی را در خانه برقرار کنند.

در این داستان (مقاله) به بررسی دو عقیده، که آیا باید همه اجزای خانه و وسایل آن با‌هم ست و یک دست باشند و یا می‌ توان با وجود تفاوت‌ های آشکار باز هم دست به هماهنگی زد، می‌ پردازیم و دیدگاه هر دو نظر را در کنار هم می‌ بینیم. اما قبل از این که به این دو دیدگاه بپردازیم، لازم است یک راه تقلب به شما بگویم و آن هم رانر است! رانر می تواند در عین سادگی، باعث جذابیت بیش از حد دکوراسیون خانه شما شود.

موافقان یک فرمی شدن

خیلی از افراد معتقد هستند که با یک جور کردن وسایل می‌ توان طرح پیوسته و هماهنگ را برای اتاق‌ ها به کار برد که باعث یک دستی بهتر و برقراری نظم بهتر در خانه می‌ شود. آرامش‌ بخش است و بعد از یک روز پر مشغله و دیدن این هماهنگی، آسودگی بیشتری را همراه خانه می‌ کند. به راحتی و با کمترین هزینه، وقت و انرژی، از یک رنگ تک با طرح یکسان استفاده می‌ شود کرد. با یک رنگ، می‌ توان انواع و اقسام اکسسوری‌ ها را داشت.

اطلاع داشتن از چگونگی استفاده از کوسن و ست کردن کوسن و پرده به همراه مبلمان خانه، تقریبا 50 درصد کوراسیون خانه را طی خواهید کرد. با توجه به زیبایی کوسن می توانید طرح های زیبایی در این زمینه تهیه کنید.

مخالفان یک فرمی شدن

بعضی‌ ها معتقدند که یک دست کردن کامل وسایل و اجزای مختلف خانه مقداری قدیمی و از مد افتاده می‌ باشد. بدون اکسسوری‌ های مختلف و متنوع، خانه آن روح و سر زندگی‌ اش را نخواهد داشت. مدل خانه و همچنین دکوراسیون آن، شخصی‌ سازی نشده و بدون داشتن ایده، رنگ یا طرح تکرار شده است. طرح‌ ها، نقش و‌ نگار‌ها و رنگ‌ های تکراری، خسته‌ کننده و یکنواخت خواهد بود. یک رنگ بودن وسایل باعث می‌ شود خانه خیلی تاریک یا خیلی روشن به چشم بیاید. قدرت انتخاب و آزادی عمل بیشتری برای طرح‌ های مختلف دکوراسیون وجود نخواهد داشت.

با دیدن نقطه نظر‌های هر دو گروه، این طور بر می‌ آید که چه هماهنگی صد در صدی وچه هماهنگی نسبی مثل ست کردن کوسن و پرده، کاملاً به سلیقه افراد بستگی دارد و هیچ قانون نانوشته‌ ای وجود ندارد که این موارد را تأیید کند. آنچه مهم هست ایجاد یک فضای دل‌ انگیز با هارمونی بالا برای سپری کردن ثانیه‌ های زندگی است.

ممکن است یک فرمی شدن وسایل مثلا از رانر گرفته تا مبلمان، آن جذابیت تضادهای لازمه را نداشته باشد. صحبت از رانر شد، اگر نمی دانید رانر چیست و یا اطلاعات بیشتری نیاز دارید، می توانید به مقاله مربوطه مراجعه کنید.

اصول ست کردن اجزای مختلف خانه

Array

اینکه فضای خانه بزرگ یا کوچک باشد زیاد اهمیت ندارد، مهم این است که چه طور وسایل خانه چیده می‌ شوند و با‌ هم هماهنگ هستند تا یک محیط لذت‌ بخش و زیبا را خلق کنند. بدون شک هر خانه‌ ای برای خودش دکوراسیونی دارد اما اینکه چه طور می‌ شود تمام اجزای مختلف خانه را با یک هماهنگی و سلیقه مطلوبی بیاراییم حائز اهمیت است. در ادامه با رعایت یک سری نکات به این مطلوب خواهیم رسید:

  • رنگ

یکی از نکاتی که باعث زیبایی و هماهنگی بیشتر خانه‌ ها می‌ شود این هست که یک ترکیب رنگی ملایم و یا حتی متضاد با دیگر وسایل، در خانه حکم فرما هست. انتخاب طیف‌ های رنگی نیازمند مهندسی منطقی و علم روانشناسی رنگ‌ ها برای برقراری این هماهنگی‌ ها است. بسیاری از کارگاه‌ های مجازی اعم از یوتیوب و آپارات این تکنیک‌ ها را رایگان آموزش می‌ دهد. بازی با رنگ‌ ها بسیار هیجان‌ انگیز و سرگرم‌ کننده است.

  • روشنایی

روشنایی محیط داخلی خانه یکی از عوامل تعیین‌ کننده‌ هماهنگی و ست بودن خانه است. شما می‌ توانید برای برجسته کردن قسمتی از خانه، یا وسایل از روشنایی بیشتر یا رنگ متفاوت‌ تر استفاده کنید. برای داشتن یک روشنایی مطلوب می‌ توانید نور مهتابی را با نور زرد ترکیب کنید.

  • استفاده از تابلو‌های هنری

یکی دیگر از روش‌ های ایجاد هماهنگی استفاده از تابلو‌های هنری است که الهام بخش شما هستند و جریانی از انرژی را به همراه خود به داخل منزل می‌ آورند، همین طور در مورد هماهنگ کردن تابلو‌ها با وسایل خانه مثل ست کردن کوسن و پرده با تابلو‌های هنری باعث جلوه‌ ای زیبا در طراحی داخلی منزل می‌ شود.

بیشتر بخوانید: رانر میز ناهار خوری

  • پیدا کردن نقطه‌ مرکزی اتاق

هر اتاقی برای دکوراسیون نقطه‌ ثقلی دارد که همه‌ توجه‌ ها را به خود معطوف می‌ کند، کار کردن روی این نقطه بسیار شگفت‌ انگیز خواهد بود. بهتر است بیشتر هماهنگی‌ ها و ست کردن‌ ها در این محل اتفاق بیفتد.

  • تلفیق طرح‌ های مختلف باهم

برای داشتن یک طرح دلنشین استفاده از انواع و اقسام مدل‌ ها و نقش و‌ نگار‌ها می‌ تواند جالب باشد مثل استفاده از طرح شلوغ کنار طرح ساده و بی‌ آلایش، استفاده از رنگ تند در کنار یک رنگ بسیار ملایم یا ترکیب رنگ بسیار تیره در کنار رنگ خیلی روشن، استفاده از طرح قدیمی کنار طرح مدرن کمک‌ کننده خواهد بود.

  • استفاده از مخلوط جنس چوب و فلز

ترکیب رنگ چوب و جلای فلزی برای ایجاد فضایی مدرن و خاص جزء پر کاربرد‌ ترین تکنیک‌ ها قرار می‌ گیرد. استفاده از سنگ‌ هایی مثل مرمر هم در ترکیب با چوب نمایی بسیار دیدنی را خلق می‌ کند.

  • هماهنگ و هم‌ شکل کردن کف خانه و فرش‌ ها

اینکه طرح فرش‌ ها و نقش و‌ نگار آن‌ ها هم‌ شکل و هماهنگ باشند، در یک دست و ست کردن خانه خیلی اهمیت دارد. همین طور کف خانه اگر پارکت، سرامیک، و یا حتی موکت هست، تکرار این الگو‌ها در بخش‌ های مختلف خانه باعث هم‌ بستگی جای جای خانه می‌ شود.

  • دکوراسیون‌ های مختلفی از اساسیه خانه را امتحان کنید

برای داشتن یک هماهنگی منحصر به فرد، شما می‌ توانید از لوازمی که در بیرون خانه (حیاط و یا تراس) استفاده می‌ کنید در داخل خانه هم استفاده کنید. راه دیگر هم‌ شکل کردن رنگ‌ ها، طرح‌ ها و نقش و نگار‌های مبلمان با قفسه‌ ها و اساس منزل، از جمله ست کردن پرده و کوسن هست.

سه فن مهم برای تطبیق دادن پرده‌ ها با کوسن

Array

همانطور که می‌ دانید ست کردن کوسن و پرده کار آسانی نیست و نیاز به دقت دارد تا نتیجه خوبی حاصل شود. با اینکه روش‌ های خیلی متفاوتی برای این کار هست‌، ما به سراغ تکنیک تلاش کردن و جواب گرفتن می‌ رویم، شاید یک روش محافظه کارانه باشد ولی در آخر جوابی که خواهیم گرفت بسیار خارق العاده خواهد بود. این سه روش در اکثر اتاق‌ ها جواب داده است و بسیار کارآمد است.

احتمالا با کاربرد کوسن آشنایی داشته باشید، اما در مقاله مربوطه در رویاگالری کاربردهای بسیاری برای کوسن آورده شده است که پیشنهاد می شود که این مقاله را بخوانید.

  هماهنگی نسبی پرده و کوسن بدون تطبیق صد در صدی

بله کاملاً درست متوجه شده‌ اید، نیاز نیست حتماً و کاملاً پرده‌ ها با کوسن‌ ها منطبق باشند. ولی چگونگی این هماهنگی و تطبیق، ریزه کاری‌ هایی می‌ خواهد که در ادامه به آن می‌ پردازیم. نکات زیر به شما برای حرفه‌ ای‌ تر شدن در ست کردن کوسن و پرده کمک خواهد کرد. این هماهنگی نسبی می تواند به تغییر انواع سبک دکوراسیون داخلی خانه، هماهنگی های متفاوتی داشته باشند.

انتخاب دو یا سه تا از رنگ‌ های هم‌ طیف (مثل قرمز، نارنجی و زرد) از کوسن و پرده می‌ تواند یک روش خوب برای هماهنگی تقریبی به حساب بیاید. اگر به این روش علاقه‌ مند شدید‌، همچنین می‌ توانید طرح‌ های هم‌ طیف و تکمیلی را هم برای هماهنگی بیشتر داشته باشید.

از رنگ‌ های مشابه با طرح‌ های مختلف استفاده کنید.

Array

این روش نمایی شلوغ و پر جنب‌ و جوشی را به اتاق می‌ دهد، مخصوصا برای اتاق‌ هایی که وسیله‌ کمتری دارد و فضای خالی زیاد‌ تری دارد. استفاده از طیف‌ های مختلف یک رنگ اصلی مثلاً قرمز یا آبی که رنگ‌ های مشخصی هستند یک روش بسیار معروف برای هماهنگ کردن پرده و کوسن هست.

داشتن رنگ و طرح مشابه با جنس متفاوت این اتفاق یک نمای دیدنی را خلق خواهد کرد‌. اگر نمی‌ خواهید کاملاً پرده با کوسن‌ ها منطبق باشند این روش کاملاً این نکته را شامل می‌ شود.

هماهنگی صد در صدی

یکی از راحت‌ ترین و بی‌ زحمت‌ ترین طراحی، هماهنگی صد در صدی پرده و کوسن هست. هر چه رنگ کوسن و پرده به هم نزدیک باشند این اصل بیشتر رعایت می‌ شود. برای این کار بهتر هست از رنگ‌ های ملایم استفاده کنید. با توجه به مدل کوسن که انواع بسیار زیادی دارد، می توانید ست کردن کوسن و پرده خود را با توجه به آن ها انجام دهید.

به غیر از این کار یک راه حل دیگری هم باقی مانده و این هست که حتماً لازم نیست همه رنگ پارچه‌ ها با هم منطبق باشند. بعضی وقت‌ ها انتخاب یک رنگ خاص از پرده و کوسن می‌ تواند این هماهنگی را در فضای اتاق ایجاد کند. ست کردن کوسن و پرده جذابیت بسیار خاص می‌ تواند به محیط خانه شما بدهد.

تضاد پرده و کوسن

Array

اگر نمی‌ خواهید و بسیار مشکل است که پرده و کوسن را ست کنید هنوز یک راه دیگر برای هماهنگ کردن پرده و کوسن وجود دارد. به جای اینکه پرده و کوسن را ست کنید، با هم متضاد کنید. مثلاً کوسن زرد روی مبل خاکستری با پرده ارغوانی ترکیب رنگ بسیار زیبایی می‌ دهد. این طوری بدون ست کردن، هماهنگی وصف ناپذیری را برای اتاق ایجاد کردید.

سخن پایانی

اگر به دنبال یک شیوه تک برای یک دست کردن اتاقتان هستید، ست کردن کوسن و پرده می‌ تواند ایده‌ای کمک‌ کننده باشد. ولی به هر حال هیچ اجباری نیست که حتماً باید بر اساس قانون ست کردن عمل کنید.

اگر می‌ خواهید هماهنگی بیشتری در خانه به چشم بیاید، نکات ست کردن را رعایت کنید، اگر می‌ خواهید نقش و‌ نگار‌های مختلفی به کار ببرید، حتماً این کار را بکنید، این شمایید که تعیین می‌کنید طرح داخلی خانه چه نمایی داشته باشد و جهان از آن شما خواهد بود زمانی که طرحی که تو ذهن شخص خودتان هست را حتماً پیاده کنید.

ما در رویا گالری تمام سعی و تلاش مان بر این هست که ایده‌ های ناب و تازه‌ ای را برای زیبا‌تر کردن خانه‌ گرم و صمیمی اتان ارائه دهیم. ممنون که همراه ما بودید.


سوالات متداول

راحت ترین مدل ست کردن کوسن و پرده کدام مدل می باشد؟

مدل هماهنگی صد درصدی یکی از راحت ترین و آسان ترین دیزاین ها برای ست کردن کوسن و پرده می باشد.

استفاده از رنگ های مشابه در ست کردن کوسن و پرده چه ویژگی دارد؟

وجود رنگ های مشابه در هماهنگ کردن پرده و کوسن باعث شلوغی و جنب جوش در فضای اتاق شما خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *