دکوراسیون

تأثیر و نقش رنگ در دکوراسیون منزل 🏘

نقش رنگ در دکوراسیون منزل

تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی با اصول و قواعد، شما را در مسیر دست‌ یابی به دانش طراحی کمک می‌ کند. رنگ در زندگی واقعی ما وجود خارجی ندارد و اثر امواج الکترومغناطیسی ثبت شده به دست، مغز و چشمان ما است که باعث تعریف ساختار رنگ شده است. نقش رنگ رانر در دکوراسیون داخلی می تواند جلوه زیبایی به منزل ما بدهد به طوری که ما بدون توجه به آن‌ و عدم استفاده از رنگ‌ها دچار مشکلات بسیاری در دکوراسیون منزل خود می شویم از این رو رنگ‌‌ها باعث پدیدار شدن احساسات می‌ شود و همین موضوع باعث شده است تا طراحان و معماران به فکر ایجاد تنوع و تولید خلاقیت برای تغییر باشند.

البته نقش رنگ در دکوراسیون منزل می تواند به زیبایی کوسن که یکی از لوازم جذاب و تزئینی دکوراسیون منزل است کمک زیادی به جلوه بصری فضا کند.

استفاده از تئوری رنگ‌ ها

رنگ عنصری ترکیبی از نور است و با استفاده از هر یک از امواج حسی را پدید می‌ آورد. با درک تئوری رنگ شما می‌‌ توانید محیطی زیبا را به کوسن نشیمن خود  متناسب با سلیقه خود بدهید. همچنین هر رنگ بر روی افراد مختلف ویژگی‌ های متفاوتی از خود بروز می‌‌ دهد که به عواملی مانند جنسیت، سن، نژاد و فرهنگ وابسته است. انسان‌ ها همیشه به رنگ‌‌ ها واکنش نشان می‌‌ دهند، نوع واکنش و رنگ مهم نیست آن چیزی که مهم است، اثر گذاری رنگ است.

تاثیر رنگ ها در دکوراسیون منزل

Array

نقش رنگ در دکوراسیون منزل بسیار اهمیت دارد، تاثیر برخی از رنگ‌ها در دکوراسیون به شرح زیر است:

تاثیر رنگ قرمز در دکوراسیون منزل

قرمز رنگی است که باعث اشتیاق، خطر و قدرت است، این رنگ تحریک کننده می‌ باشد. قرمز رنگی گرما بخش و هیجان‌آور است که باعث نزدیکی اشخاص به یکدیگر می‌‌ گردد در نتیجه نقش رنگ در دکوراسیون منزل، بسیار زیاد است، اما باید به این نکته توجه کنید که استفاده بیش از حد از رنگ قرمز در فضای خانه اشتباه است و باعث خروج فضا از حالت نرمال می‌ شود.

نقش این رنگ در دکوراسیون داخلی به این صورت است که باعث افزایش اشتها افراد می‌ شود. به همین دلیل گاهی میبینیم که در فضای آشپزخانه از این رنگ استفاده می‌ کنند.

تاثیر رنگ نارنجی در دکوراسیون منزل

Array

تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی و چیدمان کوسن بسیار مهم است و از لحاظ بررسی رفتاری، افرادی که عاشق رنگ قرمز هستند اما خشونت این رنگ را بر نمی‌‌ تابند، می‌‌ توانند رنگ نارنجی را انتخاب کنند. این رنگ رنگی مفرح، دارای انرژی و گرما بخش است. وجود این رنگ میان افراد، حس دوستی را افزایش می‌ دهد و باعث استحکام رابطه‌ ها می‌‌ شود.

تاثیر رنگ زرد در دکوراسیون منزل

برای شناخت محتوای کلی از تاثیر رنگ در دکوراسیون داخلی نیاز به بررسی تجربی است. نتایج این بررسی‌‌ ها است که به گفته‌ ها اعتبار می ‌بخشد. با توجه به روانشناسی رنگ در طراحی داخلی، رنگ زرد رفاه، همدردی، گرما، تعهد را به نمایش در می‌آورد. این رنگ اغلب موارد مورد قهر افراد جامعه است و برای تأثیرگذاری روی اذهان عمومی به کار گرفته می ‌شود.

اما اگر افراد می‌ دانستند که رنگ زرد فضایی شاد و دوستانه را به وجود خواهد آورد، نگاه دیگری به این رنگ خواهند داشت، اما باید به این نکته توجه کنید که استفاده افراطی از این رنگ پیشنهاد نمی‌ شود، زیرا احساسات را متاثر از خود کرده و جو را به سرعت تحریک می‌ کند. رنگ زرد در دکوراسیون داخلی باعث شادی می‌ شود.

تاثیر رنگ آبی در دکوراسیون منزل

Array

نقش رنگ در دکوراسیون منزل بسیار تاثیر گذار است و در این میان رنگ آبی یکی از رنگ‌‌ های مهم در طراحی داخلی دکوراسیون است که بر روی ذهن انسان اثر می‌‌ گذارد. به همین دلیل است که رنگ آبی یکی از بهترین رنگ‌ها برای ست کردن کوسن و پرده است. این رنگ در خود آرامش و یک شروع احساسی برای تغییر دکوراسیون در خانه است و آرامش بخش بودن را در مقیاس بالایی با خود وارد می‌ کند.

سردی این رنگ در فضای حمام یا سرویس بهداشتی بهترین انتخاب است. برای تکمیل این رنگ بهتر است از رنگ سفید و زرد کمک کنید. اما باید به این نکته توجه کنید که استفاده بیش از حد از رنگ آبی اثرات سویی بر ذهن شما خواهد داشت که افسردگی یکی از آن است. رنگ آبی در دکوراسیون داخلی نشانه صلح طلبی است.

تاثیر رنگ سبز در دکوراسیون منزل

رنگ سبز، رنگی است که از طبیعت الهام گرفته است و سرشار از بکر بودن است. رنگ سبز در دکوراسیون داخلی امید را به زندگی، موفقیت را به کار و رشد را در توانایی‌ ها برای شما به ارمغان می آورد. رنگ سبز رنگی بسیار جذاب است و مزیتی که این رنگ دارد هماهنگی بالا با سایر رنگ‌‌ ها است. استفاده از این رنگ به همراه رنگ سفید انتخاب بسیار مناسبی برای اتاق پذیرایی و خواب است.  نقش رنگ در دکوراسیون منزل با استفاده از رنگ سبز نشانه طروات و تازگی است.

تاثیر رنگ بنفش در دکوراسیون منزل

 رنگ بنفش، با رنگ‌ های دیگر همراهی خوبی دارد. شما می‌ توانید این رنگ را با رنگ‌ هایی مانند رنگ‌های خنثی کنار هم قرار دهید. این رنگ معمولا جز رنگ‌‌ های ایده‌آل دختران است. اثرات رنگ بنفش در دکوراسیون برای ایجاد یک فضای قابل ستایش، طبیعی و مورد احترام است و این رنگ را می‌ توان به عنوان یک رنگ سلطنتی نامید. نقش رنگ در دکوراسیون منزل با استفاده از رنگ بنفش نشانه لوکس بودن است.

تاثیر رنگ مشکی در دکوراسیون منزل

Array

رنگ مشکی با ناملایمتی‌‌ها همراه است که در هنگام غم پدیدار می‌‌ شود اما این رنگ با تشخیص و احترام همراه است. رنگ مشکی در دکوراسیون داخلی همیشه در یک فضای محدود و بسته استفاده می‌ شود و امروزه در خانه‌ های مدرن استفاده از مدل کوسن با رنگ‌های متضاد بسیار کاربرد دارد. استفاده صحیح از این رنگ می‌ تواند هنر ظرافت را نشان دهد. رنگ مشکی و طلایی جز مواردی محسوب می‌ شود که لوکس بودن را به دیگران نشان می‌ دهند، اما ترکیب این دو رنگ و نحوه استفاده از آن دشوار است.

تاثیر رنگ سفید در دکوراسیون منزل

رنگ سفید نماد صلح و تازگی است و مظهر شفافیت و پاکی می‌ باشد در طراحی ‌های امروزی و مدرن رنگ سفید طرفداران زیادی دارد. جوانی، پاکدامنی و امنیت جز ویژگی‌ هایی است که این رنگ در خود دارد. از مهم ترین ویژگی رنگ سفید در دکوراسیون داخلی این است که به محیط‌ های کوچک را بزرگ جلوه می‌ دهد و اتاق‌‌ها را تازه‌‌تر و سرحال‌ به نمایش در می‌ آورد.

رنگ سفید با تمام رنگ‌ ها به راحتی ترکیب می‌ شود اما باید به این نکته توجه کنید که زیاده روی در استفاده از آن سردی محض و بی روحی محیط را همراه دارد. نقش رنگ در دکوراسیون منزل بسیار تاثیر گذار است و رنگ سفید در دکوراسیون نشانه پاکی و ثبات است.

خانه های تک رنگ

Array

در ایران از گذشته علاقه و رغبت زیادی به زیبایی دکوراسیون منزل برای عید داشته اند و به آن اهمیت زیادی می دهند. امروزه نیز هنر وجود دارد اما نسبت به گذشته کمرنگ شده است. به این دلیل که زندگی‌ ها به سمت ماشینی شدن و فاصله گرفتن از اصول سنتی می‌ باشد. در موضوع تک رنگ بودن خانه این مطلب به خوبی مشاهده می‌ شود زیرا با بالا رفتن هزینه ‌ها و تزییناتی شدن استفاده از هنر در خانه بسیاری از افراد وجود ندارد.

مانند دیوارهای ساده آپارتمان‌‌ها، پنجره‌‌های تک رنگ و ساده و عدم توسعه فضای سبز. از آنجا که زندگی ‌های امروزی به سمت سبک‌ های مدرن حرکت می‌‌ کنند، زیبایی‌ های قدیم در حال فراموش شدن هستند. در گذشته تک رنگ بودن بی معنی بود زیرا پنجره‌‌ها از صبح باز و با تابش نور، یک رنگین کمان زیبا را در خانه‌ ها ایجاد می‌ کرد.

امروزه استفاده از پنجره‌‌ های دوجداره و بسیار معمولی در خانه ها رایج است. نمونه دیگر را در استفاده از فرش‌‌ های دست بافتی که در خود منازل بافته می‌‌ شد و جای خود را به فرش ‌های مدرن و یا کف ‌پوش‌‌ های تک رنگ در خانه ها داده است، مشاهده می‌ کنیم.

در خانه‌های امروزی، اتاق خواب، اتاق کار، آشپزخانه، نشیمن ‌ها و سایر بخش‌ ها معمولا به صورت تک رنگ می‌ باشند، اما از مزایای تک رنگ بودن منازل برای زندگی‌‌ های مدرن و لوکس، این است که این تک رنگی یک نوع ترند است. ست کردن رنگ‌‌ها با یکدیگر و انتخاب بهترین رنگ در محیط مهم‌‌ترین کارهایی است که باید به آن توجه کرد.

خانه های چند رنگ

Array

بهترین راه در طراحی خانه‌ ها استفاده از چند رنگ مکمل در محیط خانه است تا در پی آن خستگی روحی به سراغ شما نیاید. رنگ‌های شاد، برای اتاق و محل حضور کودکان باعث رشد و افزایش فعالیت‌‌های ذهنی و نشاط در روحیه آن‌ ها می‌ شود. استفاده از رنگ‌ های روشن متنوع نیز بزرگسالان را سرحال کرده و باعث افزایش انرژی ‌های روحی و روانی می‌ شود. به همین دلیل وجود خانه‌‌ های چند رنگ به شما توصیه می‌ شود.

نتیجه گیری

در اینجا  نقش رنگ در دکوراسیون منزل و تاثیر آن بر افراد را بررسی کردیم. شما می‌ توانید برای داشتن یک دکوراسیون زیبا، سایر وسایل خانه مانند رومیزی و رانر را مطابق با رنگ دکوراسیون منزل هماهنگ کنید. پیشنهاد می‌ کنیم برای انتخاب رومیزی و رانر شیک به فروشگاه رویا گالری مراجعه کنید تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

مهم ترین ویژگی رنگ سفید در دکوراسیون داخلی چیست؟

به محیط‌ های کوچک را بزرگ جلوه می‌ دهد و اتاق‌‌ها را تازه‌‌تر و سرحال‌ به نمایش در می‌ آورد.

رنگ قرمز چه تاثیری در دکوراسیون منزل دارد؟

قرمز رنگی است که باعث اشتیاق، خطر و قدرت است، این رنگ تحریک کننده می‌ باشد. قرمز رنگی گرما بخش و هیجان‌آور است که باعث نزدیکی اشخاص به یکدیگر می‌‌ گردد.

میزان رضایت شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *