رانر

7 مورد از جذاب‌ ترین انواع مدل رومیزی‌ 2022

انواع مدل رومیزی

آیا تا به‌ حال تجربه این را داشته‌ اید که وارد خانه‌ ای شوید و با خودتان بگویید چه دکوراسیون داخلی دلنشینی دارد؟ مطمئناً پاسختان مثبت است! همه ما تجربه بودن در محیط‌ هایی که جدا از زیبایی بصری دارای حس خوبی هستند، داشته‌ ایم. با این‌ وجود، همیشه در ذهن ما تعریف شده است که برای داشتن دکوراسیون داخلی جذاب و زیبایی، باید هزینه زیادی بکنیم و شاید به همین دلیل است که تاکنون سراغ آن نرفته‌ ایم!

اما می‌ خواهیم به شما بگوییم همه باورهای قدیمی‌ را دور بریزید؛ چرا که داشتن محیطی دلچسب آن‌ قدرها هم که فکر می‌ کنید هزینه ندارد! در واقع توجه به المان‌ های کوچک و کم‌ هزینه هم می‌ تواند نتایج بزرگی برای محیط خانه‌ رقم بزند. گاهی خرید و استفاده درست از بعضی وسایل و اکسسوری‌ های خانه، همه آنچه از دکوراسیون داخلی انتظار دارید، در اختیارتان قرار می‌ دهد.

از جمله یکی از مهم‌ ترین و تأثیرگذار ترین این المان‌ ها می‌ توانیم به رومیزی اشاره کنیم. فرقی نمی‌ کند که خواهان خرید رومیزی برای مبل باشید یا میز ناهارخوری، در هر صورت باید با آگاهی دست به خرید بزنید تا بیشترین تأثیر را در زیبایی محیطتان بگیرید. یکی از مدرن ترین و پراستفاده ترین انواع رومیزی،‌ رانر می باشد که می توانید در سایت رویا گالری، طرح های مختلفی از انواع رانر را مشاهده و خریداری کنید.

ادامه این مطلب را با رویا گالری همراه باشید تا در کنار هم 7 مورد از انواع مدل رومیزی را بشناسیم و هرآنچه برای خرید بهترین نوع آن نیاز دارید، در اختیارتان بگذاریم:

آنچه در این مطلب می خوانید : نمایش

چطور بهترین رومیزی را انتخاب کنیم؟

Array

شاید ساده به نظر برسد، اما خرید مدل رانر رومیزی هم نکات خاص خودش را دارد که در هنگام خرید باید به آن توجه داشته باشید. افراد زیادی هستند که بعد از خرید مدل رانر رومیزی و آوردن محصول به خانه‌، متوجه شده‌ اند این اصلاً آن چیزی که می‌ خواستند، نیست و دکوراسیون خانه نه‌ تنها بهتر نشده است، بلکه بدتر هم شده است.

پس اگر شما می‌ خواهید این تجربه را نداشته باشید باید همواره در زمان خرید، سه معیار را در نظر داشته باشید:

  • رومیزی با چه اندازه‌ ای می‌ خواهید؟
  • چقدر می‌ خواهید برای خرید مدل رانر رومیزی هزینه کنید؟
  • انواع مدل رومیزی را چقدر می‌ شناسید؟
  • چه جنسی را برای آن می‌ پسندید؟

مدل رومیزی با چه شکل و اندازه‌ ای می‌ خواهید؟

اولین نکته‌ ای که در زمان خرید باید به آن توجه کنید، اندازه و شکل میزی است که قصد خرید رومیزی برای آن دارید. به‌ صورت کلی، معمولاً میزهایی دارای شکل‌ هایی نظیر مستطیل، بیضی، مربع و دایره دارند. توجه به شکل میزتان، در انتخاب نهایی تأثیر زیادی می‌ گذارد.

در قدم بعدی، باید سایز دقیق آن را بدانید. معمولاً خانم‌ های خانه‌ دار به مغازه می‌ روند و به فروشنده می‌ گویند، رومیزی برای یک میز 4 نفره می‌ خواهند.

این نوع خرید اشتباه است و در نهایت آن چیزی که می‌ خواهید را به شما نمی‌ دهند.

پس همین حالا دست‌ به‌ کار شوید و از یک لبه آن تا لبه‌ ای دیگر را اندازه بگیرید. در اغلب مواقع، رومیزی‌ های بازار به‌ گونه‌ ای طراحی شده‌ اند که حدود 20 تا 30 سانت از لبه‌ های میز آویزان باشند، تا مدل رومیزی به‌ اندازه کافی خودنمایی کند و با زیبایی‌ خود، جذابیت محیط هم بیشتر کند.

بیشتر به دکوراسیون خانه خود اهمیت دهید: با استفاده از کوسن، زیبایی را به اوج برسانید.

چقدر برای خرید رومیزی های شیک هزینه کنیم؟

قبل از آن که به بازار بروید و رومیزی های شیک بخرید، بودجه‌ ای که برای آن در نظر گرفته‌ اید را مشخص کنید. این کار به شما کمک می‌ کند تا متناسب با همان هزینه، به دنبال بهترین جنس باشید.

به‌ عنوان‌ مثال اگر محدودیت مالی ندارید و می‌ توانید هزینه زیادی بکنید، رومیزی‌ های خاتم‌ کاری، ترمه یا کتان جزو بهترین گزینه‌ های پیش‌ رو هستند. این در حالی است که در صورتی‌ که بودجه زیادی برای آن در نظر نگرفته‌ اید، باید به خرید جنس‌ هایی نظیر پلی‌ استر باشید که هم قیمت کمتری دارند و هم به‌ راحتی قابل شستشو هستند.

اما این نکته را بطور خلاصه در این قسمت داشته باشید که اقتصادی ترین نوع مدل رومیزی که می توانید در کنار زیبایی و کیفیت بالا، خاص بودن را هم به خانه تان بیاورید، رومیزی رانر می باشد.

انواع مدل رومیزی

Array

خوشبختانه مدلهای رومیزی جزو آن دسته از محصولاتی هستند که تنوع بسیار بالایی دارند و دستتان برای انتخاب حسابی باز است. در واقع رومیزی‌ ها جدا از آنکه دارای قیمت‌ های متنوع و شکل و اندازه‌ های مختلف هستند، انواع و جنس‌ های متفاوتی هم دارند که هرکدام می‌ توانند برای کاربردی خاص، بهترین انتخاب باشند. برویم تا انواع مدل رومیزی را بیشتر بشناسیم:

رومیزی‌ های رانر، یکی از بهترین انتخاب ها برای دکوراسیون

Array

به‌ عنوان اولین معرفی می‌ خواهیم یکی از محبوب‌ ترین انواع مدل رومیزی را که این روزها طرفداران زیادی دارد، معرفی کنیم. رومیزی‌ های رانر، با توجه‌ به شکل خاصی که دارند، مورد توجه بسیاری از خانم‌ های خانه‌ دار خوش سلیقه و طراحان دکوراسیون داخلی قرار گرفته‌ اند. اگر نمی دانید رانر چیست و چه تفاوتی با سایر رومیزی ها دارد، در ادامه بطور خلاصه برایتان بیان می کنیم.

رانرها معمولاً باریک و دارای طول و عرض بیشتری نسبت به انواع دیگر رومیزی‌ ها هستند. بزرگ ترین تفاوت آن ها با رومیزی‌ های دیگر آن است که تمام میز را نمی‌ پوشانند و به سبب همین ویژگی خاصشان هم دارای زیبایی منحصر به‌ فردی هستند.

همانطور که رومیزی‌ ها دارای انواع مدل‌ های متفاوت هستند، انواع مدل رانر هم موجود است و گزینه‌ های زیادی برای انتخاب در بین آن ها دارید. پیشنهاد می‌ کنیم اگر خواهان خرید رانرها هستید، از آن برای میزهای ناهارخوری شیشه‌ ای یا دکورهایی که کاربرد کمی دارند، استفاده کنید.

رومیزی ضد لک، بهترین انتخاب برای میز ناهارخوری شیشه‌ ای

Array

دومین مورد در بین انواع مدل رومیزی‌ های شیک، مدل‌ های ضدلک هستند. آشپزخانه یکی از پرترددترین بخش‌ های خانه است و همه اعضای خانواده در آن رفت‌ و آمد دارند. از این‌ رو، نظافت آن هم بسیار تحت‌ تأثیر قرار می‌ گیرد و باید به فکر خرید محصولاتی باشید که بیشترین پاکیزگی را در این محیط برایتان به ارمغان می‌ آورند.

اگر می‌ خواهید هم از مدل رانر رومیزی استفاده کنید و هم به فکر نظافت محیط است، رومیزی ضد لک بهترین انتخاب پیش رویتان هستند. انواع مدل رومیزی ضد لک از پارچه ژاکارد تولید می‌ شوند که به دلیل داشتن تراکم بسیار زیاد در تار و پودش، کیفیت بسیار بالایی هم دارد.

به همین خاطر است که می‌ گوییم اگر میز ناهارخوری‌ تان شیشه‌ ای است، داشتن رومیزی که ضدلک باشد، کارتان را برای نظافت بسیار کم می‌ کند و ژاکارد همان جنسی است که این را برایتان رقم می‌ زند.

رانر طرح خرده شیشه مخمل آبی روشن

رانر طرح خرده شیشه مخمل آبی روشن چرم طلایی اکلیلی دوخته شده با مخمل آبی روشن ابروبادی شاین، چرم طلایی اکلیلی در ابعاد استاندارد جلو مبلی، عسلی، رانر میزناهار خوری و … تولید می شود.

با خرید رانر خرده شیشه مخمل آبی روشن برای میز های قهوه ای تیره، طوسی تیره ارمغان زیبایی را بیافرینید!

رومیزی های فانتزی (بهترین انتخاب برای میز ناهارخوری)

شاید به فکر شما هم خطور نکند که چطور برای رانر میز ناهار خوری، طرح زیبا انتخاب کنیم که در اینجا رومیزی های فانتزی به کمک شما می آیند که می توانند به رانر میز ناهار خوری خودتان جلوه زیبایی بدهید که دارای انواع مختلفی هستند.

  • رومیزی های فانتزی گرد
  • رومیزی های فانتزی ترکی
  • رومیزی های فانتزی گل
  • رومیزی های فانتزی قلاب‌ بافی

رومیزی‌ های توری، بهترین انتخاب برای میزهای گرد و چوبی

Array

این روزها رومیزی‌ های مدرن، بیشتر از هر زمانی پرطرفدار شده‌ اند. با این‌ وجود، هنوز هم هستند افرادی که به سبک دکوراسیون مینیمال علاقه دارند و می‌ خواهند از رومیزی‌ هایی استفاده کنند که از گذشته‌ های دور تا به همین‌ الان، جایگاه ویژه‌ ای در خانه‌ های اصیل ایرانی داشته است. اگر شما هم خواهان چنین دکوراسیونی هستید، در بین انواع مدل رومیزی، نوع توری آن بهترین انتخاب است.

رومیزی‌ های تور با داشتن بافت لطیف و طراحی ساده‌ ای که دارند، از مناسب‌ ترین انتخاب‌ ها برای میزهای گرد به همراه پایه‌ های بلند هستند. همچنین اگر دارای میزی چوبی هستید، رومیزی تور بازهم می‌ تواند انتخاب فوق‌ العاده‌ ای باشد و زیبایی محیط را چندین و چند برابر کند.

رومیزی‌ های ساتن، بهترین انتخاب برای رومیزی مبل سلطنتی

Array

اگر دارای دکوراسیونی سلطنتی هستید یا می‌ خواهید حس لوکس بودن را در خانه‌ تان به وجود بیاورید، بدون شک باید به فکر خرید رومیزی مبل سلطنتی ساتن باشید. رومیزی‌ های ساتن، دارای تنوع بالایی هستند و به‌ صورت تک‌ رنگ یا چند رنگ به همراه تزئینات دیگر به فروش می‌ رسند. از جمله این تزئینات می‌ توانیم به استفاده از مروارید در این نوع از رومیزی‌ ها اشاره کنیم که جلوه رسمی‌ تری به آن می‌ بخشد.

در کنار رو میزی های ساتن، کوسن های ساتن هم انتخاب های بسیار مناسبی برای استفاده در خانه شما می باشد که اگر مایل هستید می توانید بیشتر با انواع مدل کوسن آشنا شوید.

رومیزی‌ های ترمه، بهترین انتخاب برای میزهای عسلی و جلومبلی

Array

هرچقدر هم که رومیزی‌ های شیک و مدرن، رنگ و لعاب و تنوع داشته باشند، بازهم طرح‌ های اصیل ایرانی چیز دیگری است! آیین سنتی ایران در بین مردم جایگاه ویژه‌ ای دارد. از این‌ رو، طرح‌ های قدیمی به همراه رنگ دلنشینشان، یکی از بهترین انتخاب‌ ها هستند.

همین حالا به تجهیزات و وسایل خانه‌ تان فکر کنید. اگر دارای فرش ایرانی و المان‌ های سنتی و اصیل دیگری هستید، از خرید رومیزی ترمه غافل نشوید! رومیزی‌ های ترمه تکمیل‌ کننده حس سنتی و قدیمی ایرانی در محیط است و بهترین جاهایی که می‌ توانید از آن استفاده کنید روی میزهای عسلی و جلومبلی است. در کنار جلومبلی های زیبا که با مبل ها ست می شوند، می توان کوسن ها را هم با مبلمان ست کرد تا یک دکوراسیون بسیار خاص را در خانه خود طراحی کنید که در مقاله ست کردن کوسن و مبلمان به طور کامل بیان شده است.

رومیزی‌ های چند تکه، بهترین انتخاب برای خانه با دیوارهای رنگی

Array

اگر می‌ خواهید نهایت هماهنگی را بین رومیزی و دیگر اجزای خانه به وجود بیاورید، از انواع مدل رومیزی چندتکه استفاده کنید. از آنجایی‌ که این رومیزی‌ ها دارای طرح و رنگ‌ های متنوع هستند، به‌ راحتی به شما این امکان را می‌ دهند تا با اجزای دیگر خانه آن را ست کنید.

اگر دیوارهایتان رنگی هستند یا از المان‌ های چوبی در محیط استفاده کرده‌ اید، رومیزی‌ های چند تکه از تأثیرگذار ترین گزینه‌ ها در محیط شما خواهند بود.

رومیزی‌ های مخمل، بهترین انتخاب برای میزهای جلومبلی و مربعی

Array

یکی از جذاب‌ ترین پارچه‌ هایی که در تولید رومیزی از آن استفاده می‌ شود، مخمل است. مخمل‌ ها هم مانند بسیاری دیگر از انواع مدل رومیزی دارای تنوع زیادی هستند و از طرح‌ های ساده تا طرح‌ دار وجود دارند. یکی از بزرگ‌ ترین مزیت‌ های رومیزی‌ های مخمل آن است که فرقی نمی‌ کند که از دکوراسیون کلاسیک استفاده کنید یا مدرن، در هر صورت به محیطتان هماهنگ می‌ شود و زیبایی زیادی به وجود می‌ آورد.

با خرید رومیزی مربعی طرح داماس مخمل برای مبل های رنگ روشن مکمل مناسبی را انتخاب کنید.

اگر به رومیزی‌ های مخمل علاقه دارید، پیشنهاد می‌ کنیم از آن برای میزهای جلو مبلی یا میزهای عسلی استفاده کنید تا از نهایت تأثیر گذاری آن در زیبایی محیط، بهره‌ مند شوید. به دلیل استفاده از وسایل مخمل و با توجه به جنس آن ها، باید در به کارگیری مکان آن ها دقت لازم را داشته باشید. در این میان حتی کوسن های مخمل هم همین اهیمت را دارند که باید درمورد روش چیدمان کوسن اطلاعاتی را داشته باشید.

رومیزی‌ های نخی، بهترین انتخاب برای میزهای مستطیلی

Array

اگر به طرح و رنگ‌ های مدلهای رومیزی که پیش‌ از این معرفی کردیم، راضی نیستید و مدل‌ های بیشتری می‌ خواهید، رومیزی‌ های نخی را از دست ندهید! طرح و رنگ‌ های این نوع از رومیزی‌ ها آنقدر زیاد است که دیگر بهانه ای برای نپسندیدن و پیدا نکردن مدل دلخواه تان وجود ندارد.

جدا از این تنوع بالا، رومیزی‌ های نخی به‌ راحتی شستشو می‌ شوند و نگهداری از آن ها بسیار راحت است. همچنین شما می‌ توانید با هنر خودتان روی این رومیزی‌ ها را قلاب‌ بافی کنید یا بدوزید.

سخن آخر؛ بهترین رومیزی کدام است؟

در نهایت به‌ عنوان جمع‌ بندی کوتاهی از این مطلب، بیایید به یکی از سؤالاتی که احتمال می‌ دهیم همان حالا در ذهن تان است، پاسخ دهیم. کدام مورد در بین انواع مدل رومیزی بهترین است؟ راستش را بخواهید، نمی‌ توانیم از هیچ‌ کدام با عنوان بهترین یاد کنیم؛ چرا که همه چیز به بودجه شما، نوع استفاده و نوع دکوراسیون خانه‌ تان بستگی دارد. به‌ عنوان‌ مثال اگر به‌ صورت روزانه از میز استفاده کنید، باید به فکر خرید رومیزی ضد لک، توری یا قلاب‌ بافی باشید.

این در حالی است که اگر استفاده کمتری دارید و می‌ خواهید طرح شلوغ‌ تری داشته باشید، از انواع رومیزی‌ های ترمه، ساتن، فانتزی و … استفاده کنید. همه شرایط را در نظر بگیرید و بهترین را متناسب خودتان انتخاب کنید. اما یکی از هوشمندانه ترین انتخاب های شما می تواند رانر باشد! چرا که با وجود مدرن بودن و قیمت مناسب تر نسبت به برخی رومیزی ها، به شدت در زیبایی ظاهر دکوراسیون اتاق نشیمن و حتی میز ناهار خوری شما تاثیر گذار است و جلوه خاصی می بخشد.

سپاسگزاریم که وقت ارزشمندتان را برای خواندن این مطلب صرف کردید. اگر سؤال و یا تجربه‌ ای از خرید و استفاده از انواع مدل رومیزی دارید، در بخش نظرات با ما و دیگر خوانندگان وبسایت رویاگالری به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

بهترین نوع مدل رومیزی کدام است؟

با توجه به نیاز شما از رومیزی، می تواند انتخاب بهترین متفاوت باشد اما رومیزی رانر می تواند یکی از اقتصادی ترین و بهترین انتخاب ها برای خانه شما باشد. اطلاعات بیشتر در مقاله برای شما بیان شده است.

برای میزهای مستطیلی کدام نوع رومیزی مناسب تر است؟

در اینجا شما دو انتخاب دارید که می توانید هم از رومیزی های نخی استفاده کنید و هم اگر می خواهید خانه خود را مدرن، دیزاین کنید، از رانر استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *