دکوراسیون

انواع رنگ های ملایم برای دکوراسیون

رنگ های آرامش بخش

در طراحی دکوراسیون داخلی اگر از ست کردن کوسن و مبلمان استفاده کنید، زیبایی زاید الوصفی را به خانه خود می آورید. امروزه ما شاهد پیشرفت و گسترش روزافزون علم طراحی دکوراسیون هستیم. در این علم که توقفی در پیشرفتش وجود ندارد، روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون نقش بسیار مهمی دارند.

اهمیت رنگ در طراحی دکوراسیون چنان است که بی توجهی به آن می تواند تمام زحمات شما را به باد دهد. رنگ های به کار رفته در دکوراسیون دارای طیف های گوناگونی هستند؛ یکی از این طیف های پرطرف دار رنگ های ملایم برای دکوراسیون است. اگر می خواهید با این طیف رنگی و کاربرد آن در دکوراسیون بیشتر آشنا شوید تا پایان در کنار ما بمانید.

رنگ های ملایم خانه در بخش های مختلف

Array

شاید تا سال های پیش استفاده از رنگ های ملایم برای دکوراسیون محدودیتی برای ساکنان منزل ایجاد می کرد؛ به عنوان مثال استفاده از چنین رنگ هایی محدود به فضا های نسبتا خصوصی مانند اتاق ها بود و از استفاده آن ها برای قسمت نشیمن پرهیز می شد. آن چه که امروزه در دکوراسیون های داخلی منازل بیشتر به چشم می خورد استفاده شما از ترکیب این رنگ ها به کمک انواع رومیزی و رانر، دکوراسیون زیبایی را برای شما به ارمغان می آورد.

بدون شک استفاده از رنگ های ملایم برای دکوراسیون مزایای بسیاری دارد. آرامش بخشیدن به فضای خانه، ساطع کردن احساسات مثبت، تکراری نشدن و جلوه بصری بسیار زیبا تنها برخی از مزایای استفاده از رنگ های ملایم برای دکوراسیون است.

به گفته متخصصان طراحی دکوراسیون داخلی، استفاده از رنگ ها به عنوان رنگ غالب، منحصر به درب، دیوار، قاب درب و پنجره و … نمی شود. امروزه با وجود تنوع در بازار انواع اکسسوری، مصرف کنندگان می توانند با مراجعه به انواع بازارهای فیزیکی و مجازی اکسسوری های گوناگونی را با رنگ های ملایم انتخاب و به دنبال آن خریداری کنید و به واسطه آن منزل خود را زیباتر از آن چه که هست نشان دهید.

چرا از رنگ های ملایم در دکوراسیون استفاده کنیم؟

شما به عنوان یک طراح دکوراسیون قادرید انواع رنگ ها را برای طراحی دکوراسیون منزل برای عید و پیاده سازی مطلوب خود استفاده کنید. اما در این میان یکی از طیف رنگی هایی که مورد پسند اغلب افراد جامعه است طیف رنگ های ملایم است. این طیف رنگی گستره وسیعی را شامل می شود؛ به گونه ای که دست افراد در انتخاب چنین رنگ هایی باز است.

طرفداران بسیار پر و پا قرص این طیف رنگی دلایل بسیاری برای این کار خود دارند. از جمله دلایلی که اکثر افراد به آن اشاره می کنند آرام بخش بودن این طیف رنگی است. همچنین این رنگ ها بیشتر در فصل زیبایی همچون بهار به چشم می خورند، طبیعتا استفاده از چنین رنگ های آرامش بخشی احساس طراوت و سرزندگی را به ساکنان منزل منتقل خواهد کرد. اگر بخواهیم مثال هایی از این رنگ ارائه کنیم می توان به بنفش، سرخابی، صورتی، سبز، فیروزه ای و… اشاره نمود که در ادامه توضیحات بیشتری در رابطه با چنین رنگ هایی ارائه می گردد.

نقش رنگ خاکستری در دفترکار

Array

 اگر در منزل مسکونی و یا حتی دفتر کار خود از آثار هنری و انواع کوسن مبل راحتی، با هر رنگ دلخواه استفاده می کنید، می توانید رنگ خاکستری را به عنوان پس زمینه انتخاب نمایید. دلیل این مسئله که رنگ خاکستری را جز رنگ های ملایم به شمار می آورند، ته رنگ خاکی می باشد که این رنگ دارا است. یکی از پیشنهاداتی که متخصصان طراحی دکوراسیون داخلی در رابطه با استفاده از رنگ خاکستری برای دیوارها دارند، استفاده از مبلمان با رنگ ملایم اما در تضاد، مانند رنگ کالباسی با رنگ خاکستری دیوار است.

رنگ خاکستری اگر چه جز رنگ های آرامش بخش است اما ممکن است استفاده از آن برای برخی افراد خسته کننده باشد، به این دلیل سبب سعی کنید رنگ هایی مانند رنگ سفید را نیز در کنار رنگ خاکستری به کار ببرید تا از این اتفاق ناخوشایند جلوگیری نمایید. همچنین به کارگیری فرش های دارای طرح و نقش و نگاره بزرگ و چشم نواز نیز در این نوع دکوراسیون می تواند بسیار مفید و مؤثر واقع گردد.

رنگ زمرد کبود

رنگ زمرد کبود بهترین انتخاب ممکن برای منازل و اتاق هایی با ابعاد بزرگ و سقف بلند است. این رنگ بسیار آرامش بخش است، چرا که اولین چیزی که با دیدن این رنگ به خاطر افراد می آید دریایی است که همیشه حس آرامش و طراوت را با خود به همراه دارد. در خانه هایی با ابعاد بزرگ و سقف بلند اهمیت انتخاب رنگ دو چندان می شود؛ بی توجهی به این مسئله و انتخاب رنگ نامناسب می تواند باعث دلزدگی گردد.

رنگ زمرد کبود که یکی از زیباترین رنگ ها بین طیف های رنگی ملایم است یک انتخاب فوق العاده برای یک اتاق جنوبی و پر از نور است. در چنین اتاقی به کارگیری یک ست کردن کوسن و پرده کرکره ای سفید رنگ برای پنجره نه تنها مانع از ورود نور نمی شود، بلکه حسن سلیقه شما را به خوبی نشان خواهد داد.

طیف های رنگی ملایم در دکوراسیون داخلی

Array

رنگ عاجی

در گذشته رنگ غالب فضاهای منزل سفید معمولی و یا سفید درخشان بود. استفاده بیش از اندازه از چنین رنگی باعث دلزدگی افراد شده بود و از طرفی این رنگ یادآور روزهای خوب گذشته نیز بود.

رنگ عاجی که یکی از هزاران رنگ های ملایم برای دکوراسیون می باشد، که یک انتخاب بی نظیر برای چنین افرادی است.

این رنگ جدید که توانسته بود با حفظ بن مایه سفید به خوبی جای خود را دل افراد باز کند یک فضای پر روح و آرامش بخش را برای دکوراسیون اتاق نشیمن می آفریند. رنگ هایی همچون طوسی کتانی و کرم نیز عملکردی مشابه رنگ عاجی دارند.

رنگ قهوه ای مایل به خاکستری (Taupe)

Array

اگر از مبلمان سلطنتی و سفید در منزل خود استفاده می کنید، بدون هیچ وقفه و درنگی به سراغ رنگ قهوه ای مایل به خاکستری برای انواع اکسسوری بروید. با این کار به خوبی توانسته اید یک دکوراسیون کلاسیک و باشکوه را خلق کنید. شاید در نگاه اول و به تنهایی این رنگ جذاب نباشد اما استفاده درست و به جا از چنین رنگی به خوبی می تواند یک جلوه بی نظیر و در عین حال بسیار ظریف بیافریند.

نقش رنگ های ملایم در دکوراسیون داخلی

رنگ هلویی

یک دکوراسیون مدرن که در آن ست کردن کوسن و مبلمان و اکسسوری های سیاه و سفید به کار برده شده است بهترین فضای ممکن برای به کار بردن رنگ هلویی برای دیوارها و یا پرده های بزرگ نشیمن است. رنگ هلویی یکی از انتخاب ها در بین رنگ های ملایم برای دکوراسیون است که معمولا افرادی بسیار خلاق و با سلیقه به سراغ این رنگ می روند.

رنگ سبز مایل به خاکستری

 رنگ سبز مایل به خاکستری یکی از باشکوه ترین رنگ ها بین رنگ های ملایم برای دکوراسیون است. ترکیب این رنگ ارگانیک و رنگ سفید جلوه ای را به وجود می آورد که چشم هر بیننده ای را به خود جلب خواهد کرد. استفاده از این رنگ در رانر میز ناهار خوری مستلزم توجه به یک نکته بسیار مهم است، چرا که رنگ سبز مایل به خاکستری در فضاهای کم نور خود را تیره تر نشان می دهد؛ بدین سبب استفاده از این رنگ در اتاق و خانه های شمالی، به علت نور گیری ناکافی، شاید پیشنهاد مناسبی نباشد.

ترکیب رنگ های ملایم در دکوراسیون داخلی

Array

رنگ های ملایم گستره بی نهایتی را شامل می شوند که تر کیب آن ها با یکدیگر نیز یکی از ایده های بسیار جذاب است.

10 ترکیب جذاب از رنگ های ملایم

  1. ترکیب رنگ بنفش، فیروزه ای، آبی و سبز
  2. ترکیب رنگ آبی، صورتی و طوسی روشن
  3. ترکیب رنگ آبی، گلبهی و طوسی روشن
  4. ترکیب رنگ صورتی، یاسی، آبی و طوسی تیره
  5. ترکیب رنگ آبی، زرد و طوسی روشن
  6. ترکیب رنگ کرم، سرمه ای و قهوه ای
  7. ترکیب رنگ سبز-آبی و سرخابی
  8. ترکیب رنگ صورتی، آبی و بنفش
  9. ترکیب رنگ فیروزه ای، صورتی و خردلی
  10. ترکیب رنگ صورتی، فیروزه ای و قهوه ای روشن

سخن پایانی

رنگ هایی که تاکنون به معرفی و ارائه توضیحات هر یک از آن ها پرداختیم، فقط بخشی از رنگ های ملایم برای دکوراسیون هستند. شما می توانید با خلاقیت خود رنگ هایی مشابه رنگ های مذکور نیز بیابید که می توانند ظاهر زیبایی را به وجود بیا آورند. استفاده از این رنگ ها فقط منحصر به دیوارها و اکسسوری های بزرگ منزل نیست، بلکه شما می توانید از ترکیب این رنگ ها به کمک انواع رومیزی و رانر دکوراسیونی بی همتا بیافرینید.

مجموعه رویا گالری، یکی از مجموعه هایی می باشد که با ارائه و فروش انواع رانر و رومیزی با طیف رنگی ملایم کمک چشمگیری به شما در تغییر دکوراسیون کند. به شما پیشنهاد می کنیم پیش از مراجعه به انواع بازارها، از مجموعه رویا گالری دیدن نمایید و به راحتی کالای مورد نظر خود را انتخای و خریداری کنید.

10 ترکیب از رنگ های ملایم کدامند؟

ترکیب رنگ بنفش، فیروزه ای، آبی و سبز - رکیب رنگ آبی، صورتی و طوسی روشن - ترکیب رنگ آبی، زرد و طوسی روشن

رنگ عاجی چه نقشی در کوراسیون منزل دارد؟

این رنگ جدید که توانسته بود با حفظ بن مایه سفید به خوبی جای خود را دل افراد باز کند یک فضای پر روح و آرامش بخش را برای دکوراسیون اتاق نشیمن می آفریند.

میزان رضایت شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *