دکوراسیون

تاثیر رنگ های گرم در دکوراسیون داخلی

تاثیر رنگ های گرم در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی مدرن و طراحی آن یکی از کارهای هیجان انگیزی است که باید توجه زیادی به آن شود. در طراحی  و پیاده سازی دکوراسیون داخلی اجسام، متریال و رنگ های بسیار متنوعی به کار گرفته می شود که هر یک می توانند احساساتی را به افراد منتقل کنند.

همان طور که اشاره کردیم یکی از این موارد روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون هستند که کل فضای دکوراسیون داخلی را شامل می شوند و باید در انتخاب آن ها دقت فراوانی به کار برد. از آن جا که تنوع بسیار زیادی را انواع کوسن و رنگ ها آن ها شاهد هستیم. یکی از این دسته بندی ها، رنگ های گرم است که به کارگیری آن در دکوراسیون اثرات خاص خود را برجا می گذارد.

 در ادامه سعی می کنیم تمام توضیحات لازم دررابطه با تاثیر رنگ های گرم در دکوراسیون داخلی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم.

رنگ گرم چیست؟

Array

رنگ هایی که چشم انسان توانایی دیدن آن ها را دارد گستره و طیف وسیعی را شامل می شوند. این موضوع باعث گروه بندی رنگ ها شده است تا افراد بتوانند بهتر از آن ها بهره ببرند. رنگ های گرم طیفی شامل قرمز، زرد و نارنجی می شود. در این طیف هر چه رنگ، تیره تر باشد، گرم تر حساب می شود. دقت کنید که گرما بخشیدن به خانه به منزله گرمای فیزیکی نمی باشد بلکه این گرما منظور صمیمیت بخشیدن به محیط خانه و اعضای خانواده است.

 رنگ های گرم نزدیک تر به نظر می رسند، این موضوع سبب شده است که متخصصان در  قوانین دکوراسیون داخلی استفاده از رنگ گرم را برای دیوارهای اتاق ها و نشیمن هایی با اندازه بزرگ پیشنهاد دهند تا از کاهش بصری بیش از اندازه فضا جلوگیری شود. همچنین تاثیر رنگ های گرم در دکوراسیون داخلی باعث شده که استفاده از رانر رومیزی برای اتاق های شمالی و تاریک توصیه شود تا افراد ساکن هر چه بیشتر احساس گرما و صمیمیت کنند.

کدام دکوراسیون ها اغلب با رنگ های گرم چیده می شوند؟

دکوراسیون داخلی منازل انواع مختلفی دارد که در میان این تنوع و تعدد، در دکوراسیون سنتی بیش از باقی دکوراسیون ها از رنگ های گرم استفاده شده است. همین موضوع  باعث شده دکوراسیون داخلی سنتی بسیار پرانرژی و چشم نوازتر به نظر برسد.

در دکوراسیون داخلی سنتی بهتر است که در کنار انواع رنگ های گرم از تعدادی رنگ سرد نیز استفاده کنید تا تعادل در رنگ ها برقرار شود و دکوراسیونی زیباتر خلق کنید. تاثیر رنگ های گرم در دکوراسیون داخلی باعث شده که افراد در فضاهای سنتی و اصیل ایرانی احساس بهتری داشته باشند.

رنگ های گرم شامل چه رنگ هایی است؟

همان طور که مطلع هستید رنگ ها دارای تنوع بسیاری بوده و با دسته بندی و گروه بندی آن ها، افراد توانسته اند بهتر از روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون استفاده کنند. رنگ های گرم عمدتاً شامل  قرمز، نارنجی و زرد و موارد شبیه به آنان است. لازم به ذکر است که رنگ های گرم فقط سه رنگی که در ادامه آن ها را توضیح می دهیم نیست، بلکه موارد دیگری نیز وجود دارند که معمولاً مشتق گرفته از این سه رنگ یا ترکیبی از آن ها هستند.

رنگ قرمز

Array

این رنگ پر از حرارت و شور است. تاثیر رنگ های گرم در دکوراسیون داخلی در رابطه با رنگ قرمز چنین بیان می کند که  باعث می شود افراد پر از جنب و جوش و انرژی شوند.

همچنین از دیگر اثرات رنگ قرمز بر روی افراد می توان به افزایش گردش خون در بدن اشاره کرد.

در هنگام استفاده از رنگ قرمز در سبک دکوراسیون داخلی باید به نکاتی توجه شود تا بهترین نتیجه ممکن را از این کار گرفت. یکی از این نکات استفاده از رنگ های مکمل قرمز و یا سایه های آن به جای رنگ قرمز خالص است. این کار علاوه بر اینکه تأثیرات مخصوص این رنگ را دارد، باعث می شود که دکوراسیون داخلی که طراحی کرده اید زیبایی بیشتری را داشته باشد. سایه های تیره رنگ قرمز شامل رنگ های عنابی، شرابی، جگری، زرشکی و… است که استفاده از آن ها بسیار باشکوه و مجلل است.

رنگ زرد

Array

این رنگ گرم بسیار معتدل است که افراد زیادی به استفاده از آن روی می آورند. این رنگ تداعی کننده نور خورشید و گرمای فوق العاده آن است. همچنین همانند دیگر رنگ های گرم  دارای سایه های تیره و روشن است، اما از دیدگاه افراد بسیاری، رنگ زردی که دارای سایه روشن باشد زیباتر و کارآمدتر است. سایه های روشن رنگ زرد شامل کرم، نخودی، شیری، لیمویی و… است که اگر دقت کنید در دکوراسیون داخلی های بسیاری به چشم می خورد. استفاده از رنگ زرد از منزله تاثیر رنگ های گرم در دکوراسیون داخلی به این صورت است که سبب ایجاد احساس شادی در افراد می شود و به آنان انرژی می بخشد.

رنگ نارنجی

این رنگ گرم به حساب می آید. دلیل عمده این مسئله آن است که رنگ نارنجی یادآور پاره های آتش، گدازه های آتش فشان ها، مواد مذاب و آهن گداخته شده است که از دمای بسیار زیادی برخوردار هستند. استفاده از آن در دکوراسیون را اگر بخواهیم از دیدگاه تأثیر رنگ های گرم در دکوراسیون داخلی بررسی کنیم می توان گفت که استفاده از این رنگ سبب می گردد افراد شادتر به نظر برسند و روی اشتهای افراد نیز اثر مثبتی برجا می گذارد. اگر بخواهیم رنگ هایی که شبیه به آن یا به عبارتی در سایه آن هستند را مثال بزنیم می توان به رنگ های گوجه ای، نارنجی کرم، نارنجی تاریک و… اشاره نمود.

رنگ های گرم در کدام قسمت دکوراسیون داخلی استفاده می شوند؟

استفاده از انواع رنگ های گرم در دکوراسیون داخلی مختص به یک قسمت مشخص نیست، بلکه افراد و متخصصین طراحی دکوراسیون داخلی به راحتی می توانند از انواع رنگ های گرم در قسمت های مختلف دکوراسیون داخلی استفاده کنند و از اثرات مثبت آن ها بهره ببرند. قسمت های مختلفی مانند ست کردن کوسن و پرده، مبلمان، دیوارها و سقف ها، کمد و استند، کابینت آشپزخانه، فرش و سرویس خواب و… بهترین قسمت های یک دکوراسیون داخلی برای به کار بردن رنگ های گرم در دکوراسیون است. به طور کلی می توان گفت که تاثیر رنگ های گرم در دکوراسیون داخلی چنان مطلوب است که استفاده از آن غیر قابل چشم پوشی است.

دیوار و سقف با رنگ های گرم

Array

اگر می خواهید با صرف کمترین هزینه ممکن، بیشترین اثر بصری را بر روی کسانی که دکوراسیون طراحی شده توسط شما را می بینند بگذارید به سراغ استفاده از رنگ های گرم بر روی دیوارها و سقف منزل بروید. یکی دیگر از راه هایی که می توانید دیوار یا سقف را با رنگ های گرم پوشش دهید استفاده از انواع مدل کاغذ دیواری است. به کمک کاغذ دیواری می توانید حتی طرح های دلخواهتان را روی دیوار اجرا کنید.

معمولاً کاغذ دیواری هایی که دارای رنگ های گرم هستند سبک سلطنتی دارند. بهترین مکان هایی که می توان از این نوع رنگ برای پوشش دیوار و سقف به کار برد، قسمت نشیمن منزل و اتاق کار است، چراکه تأثیر رنگ های گرم در دکوراسیون داخلی معمولاً پرتنش است و انرژی زیادی را منتقل می کنند و به عنوان مثال استفاده از آن ها در اتاق خواب معمولاً توصیه نمی شود چون طراحی دکوراسیون اتاق خواب باید به گونه ای باشد که آرامش داشته باشد.

مبلمان با رنگ گرم

Array

با قدم نهادن در فروشگاه های مبلمان یکی از رنگ هایی که توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب می کند و معمولاً نهایت این توجه، به خرید ختم می شود مبلمان هایی با رنگ زرد و قرمز سلطنتی است. این روزها استفاده از ست کردن کوسن و مبلمان بسیار رایج است و به خوبی توانسته اند جای خود را در دل مردم باز کنند. همچنین از دیگر آیتم هایی که می توان به کمک آن رنگ گرم را وارد دکوراسیون منزل کرد رانر میز ناهار خوری است.

فرش دارای رنگ گرم

Array

فرش های ایرانی یکی از عناصر در چیدمان منازل است که اغلب دارای رنگ های گرمی همچون قرمز و زرشکی هستند یا در پس زمینه طرح های آن ها این مدل رنگ حتماً به چشم می خورد. همین موضوع باعث شده است که این فرش ها پس از گذشت سالیان طولانی محبوبیت خود را از دست ندهند. تاثیر رنگ های گرم در دکوراسیون داخلی از چنان اهمیتی برخوردار است که متخصصین طراحی دکوراسیون توصیه می کنند حتماً از آن به وسیله آیتم های گوناگونی وارد دکوراسیون منزل کنید.

سخن پایانی

همان طور که مشاهده کردید تاثیر رنگ های گرم در دکوراسیون داخلی مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت. استفاده از این رنگ ها البته مطابق سلیقه مصرف کننده نتایج بسیار مطلوبی را از خود برجای خواهد گذاشت. این مدل رنگ را می توان به وسیله عناصر و آیتم های گوناگونی به دکوراسیون داخلی اضافه کرد. مجموعه رویا گالری یکی از مجموعه هایی است که با فروش انواع رانر، کوسن و… می تواند به افراد کمک زیادی در جهت به کارگیری رنگ های گرم در دکوراسیون داخلی نماید.

رنگ های گرم شامل چه رنگ هایی است؟

رنگ قرمز - رنگ زرد - رنگ نارنجی

رنگ های گرم در کدام قسمت دکوراسیون داخلی استفاده می شوند؟

دیوار و سقف با رنگ های گرم - مبلمان با رنگ گرم - فرش دارای رنگ گرم
میزان رضایت شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *